Overslaan en naar de inhoud gaan

Einde shutdown Effieboek een feit

Links en rechts zijn eruit: er is een akkoord over de begrotingsproblemen van het Effieboek. Het akkoord betekent dat er een einde komt aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dat is goed nieuws! Want alles wat goed is heeft een boek. Jamie Oliver heeft een boek, Madonna en Obama. En tegenwoordig hebben Badr Hari, Beatrix en zelfs Marc Oosterhout een boek. Jezus heeft een boek. De ADCN, SAN en Esprix hebben een boek. En dan zou de prijs der prijzen geen boek hebben. Zal even lekker worden. Ondenkbaar. Sterker, de prijs der prijzen verdient het boek der boeken. Dat heurt bij de Effie. Als beloning voor al die adverteerders die geloven in het rendement van reclame. Als beloning voor al die bureaus die pas tevreden zijn als hun creativiteit vruchten afwerpt. Als beloning voor de schrijvers die naast hun reguliere werk nachtenlang hebben doorgehaald om een overtuigende case te schrijven. En als beloning voor de juryleden die hun expertise ter beschikking hebben gesteld aan de reclamewetenschap. Dus deed de VEA een ultieme last-minute poging om het Effieboek 2013 toch van de grond te krijgen. Adformatie deed mee, vele VEA-leden en ook een aantal BVA-leden. Met als resultaat een 60 pagina’s tellend, glimmend naslagwerk met alle 36 inzendingen, de winnaars, interviews met de juryvoorzitters en het nieuws over de Effie-index. Het Effieboek laat zich niet wegbezuinigen. Dat laat zich alleen nog verrijken met nog meer cases, een nog mooiere uitreiking en volgend jaar een primetime tv-programma met Annemarie en Louis van Gaal. Om met John de Manager de spreken: succes is een keuze.

related partner content for mobile comes here

Namens de VEA, Dick van der Lecq

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in