CIO’s en CMO’s: nog geen goed huwelijk


Laat staan dat men een gezamenlijke strategie heeft ontwikkeld. De belangrijkste bevindingen op een rij:
- Het loopt vaak mis bij de communicatie over strategische prioriteiten. 68 procent van de IT-directeuren vindt dat ze de strategische hoofdpunten van marketing kan communiceren, maar 49 procent van de marketeers geeft hen daarin gelijk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- CIO’s en CMO’s zien dat er vaker en beter wordt samengewerkt aan marketingtechnologieprojecten. 70 procent van de IT-respondenten en meer dan de helft van de marketeers is het eens dat ‘marketing en IT een gedeelde verantwoordelijkheid hebben voor marketingtechnologieprojecten’.
- Een van de grootste problemen: de productie van concrete, datadriven insights. Zowel CMO’s (42 procent) als CIO’s (57 procent) zeggen nog geen acceptabel niveau te hebben bereikt als het gaat om het verwerven van juiste klantinzichten die de business helpen groeien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid