Overslaan en naar de inhoud gaan

CIO’s en CMO’s: nog geen goed huwelijk

Forrester en Forbes ondervroegen 300 marketing- en IT directeuren over de wijze waarop men nu samenwerkt. Bij de meeste IT- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laat staan dat men een gezamenlijke strategie heeft ontwikkeld. De belangrijkste bevindingen op een rij:

related partner content for mobile comes here

- Het loopt vaak mis bij de communicatie over strategische prioriteiten. 68 procent van de IT-directeuren vindt dat ze de strategische hoofdpunten van marketing kan communiceren, maar 49 procent van de marketeers geeft hen daarin gelijk.

- CIO’s en CMO’s zien dat er vaker en beter wordt samengewerkt aan marketingtechnologieprojecten. 70 procent van de IT-respondenten en meer dan de helft van de marketeers is het eens dat ‘marketing en IT een gedeelde verantwoordelijkheid hebben voor marketingtechnologieprojecten’.

- Een van de grootste problemen: de productie van concrete, datadriven insights. Zowel CMO’s (42 procent) als CIO’s (57 procent) zeggen nog geen acceptabel niveau te hebben bereikt als het gaat om het verwerven van juiste klantinzichten die de business helpen groeien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in