Overslaan en naar de inhoud gaan

Alzheimer ervaren via Facebook

Met de Facebookcampagne 'Het Alzheimer Event' kunnen mensen de impact van alzheimer ervaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee van de door N=5 ontwikkelde Facebookcampagne is dat mensen in een foto van een niet bestaand evenement getagd worden. Er verschijnt een foto op de tijdlijn van een evenement waarop diegene te zien is, terwijl hij/zij er niet is geweest.

related partner content for mobile comes here

Op deze manier ervaren mensen zelf even de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks kampen en daarmee de impact van alzheimer. Om het geheel geloofwaardig te maken is samengewerkt met bestaande organisaties zoals de Rollende Keukens, Upload Cinema en Mojo Concerten. Zij werken belangeloos mee aan deze campagne door op hun Facebookpagina een niet bestaand evenement te hosten en foto’s beschikbaar te stellen.

Vervolgens kunnen mensen zelf via de website vrienden hetzelfde gevoel laten ervaren door een foto van hen te uploaden, die door N=5 wordt bewerkt en in een foto van een evenement geplaatst wordt.

Kijk hier voor een korte uitleg:

Credits
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Lukas van de Ven (CD)
Account: Anouk Zink, Maurice Gilissen
Strategie: Mijntje Cuypers
Producer: Jasper Baartmans (online), Guy van der Hoop (RTV)
Design: Marcel Berghuis
Regisseur: Doug Hancock
Postproductie: Darlings
Geluid: Audentity
Beeldbewerking: Let’sClipIt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in