Alzheimer ervaren via Facebook
Het idee van de door N=5 ontwikkelde Facebookcampagne is dat mensen in een foto van een niet bestaand evenement getagd worden. Er verschijnt een foto op de tijdlijn van een evenement waarop diegene te zien is, terwijl hij/zij er niet is geweest.
Op deze manier ervaren mensen zelf even de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks kampen en daarmee de impact van alzheimer. Om het geheel geloofwaardig te maken is samengewerkt met bestaande organisaties zoals de Rollende Keukens, Upload Cinema en Mojo Concerten. Zij werken belangeloos mee aan deze campagne door op hun Facebookpagina een niet bestaand evenement te hosten en foto’s beschikbaar te stellen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuVervolgens kunnen mensen zelf via de website www.hetalzheimerevent.nl vrienden hetzelfde gevoel laten ervaren door een foto van hen te uploaden, die door N=5 wordt bewerkt en in een foto van een evenement geplaatst wordt.
Kijk hier voor een korte uitleg:
Het Alzheimer Event
Credits
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Lukas van de Ven (CD)
Account: Anouk Zink, Maurice Gilissen
Strategie: Mijntje Cuypers
Producer: Jasper Baartmans (online), Guy van der Hoop (RTV)
Design: Marcel Berghuis
Regisseur: Doug Hancock
Postproductie: Darlings
Geluid: Audentity
Beeldbewerking: Let’sClipIt
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid