Overslaan en naar de inhoud gaan

Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe merk Mauritshuis

Het Rotterdamse designbureau Studio Dumbar ontwikkelt de nieuwe visuele identiteit en merkstrategie van het Mauritshuis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is door het Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis na een pitch met vijf bureaus geselecteerd om de nieuwe visuele identiteit van het museum vorm te geven.

related partner content for mobile comes here

Medio 2014 opent het Haagse na een verbouwing van twee jaar de deuren.
Voor het museum vormt dit een natuurlijk moment om stil te staan bij de positionering en presentatie van het museum, aldus de woordvoerder.

Het Mauritshuis opende in 1822 zijn deuren in het pand aan de Hofvijver in Den Haag. Het museum heeft een kleine, overzichtelijke collectie, met als topstukken onder andere Vermeers 'Meisje met de parel' en 'Gezicht op Delft', 'Het puttertje' van Fabritius, Rembrandts laatste 'Zelfportret' en 'Anatomische les', 'De stier' van Paulus Potter en 'Het oestereetstertje' van Jan Steen. Enkele van deze stukken zijn momenteel uitgeleend aan het New Yorkse Frick-museum.

Momenteel wordt het Mauritshuis gerenoveerd en uitgebreid. Een ondergrondse foyer gaat het stadspaleis verbinden met het naastgelegen art-decogebouw, Plein 26 (na heropening heet dit de
Royal Dutch Shell Vleugel). Het oppervlak verdubbelt hierdoor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in