Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM 'meest sociale onderneming'

KLM is bij de presentatie van de Social Media Monitor 6 zojuist uitgeroepen tot onderneming die op de beste manier gebruik maakt van social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KLM is bij de presentatie van de zojuist uitgeroepen tot onderneming die op de beste manier gebruik maakt van social media.

related partner content for mobile comes here

De luchtvaartmaatschappij neemt die positie over van titelverdediger ING,dat een plaatsje zakt. Nummer drie is Coolblue, dat daarmee tevens de hoogste nieuwkomer is.

De hoogste positie voor KLM is niet heel verrassend. Vorig jaar stond het bedrijf al op een derde plek. Het juryrapport licht toe dat KLM al ‘uitblinkt in innovatieve campagnes en sociale concepten’, maar dat het nu ook ‘forse stappen zet op het gebied van social commerce. Met mechanismen als Social Offer lijkt ze een model te hebben gevonden waarin social commerce werkt. Met de beschikbare data van de consument via social media, iPads in vliegtuigen en social logins transformeert het bedrijf langzaam maar zeker richting een social business.’

ING krijgt lof toegezwaaid omdat het wederom heeft laten zien bij de Nederlandse top te horen als het gaat om de social media inzet. ‘De professionalisering en doorontwikkeling van de activiteiten binnen een brede social media en business aanpak zijn aantoonbaar en resultaatgericht. Met name de open communicatie vanuit de gehele organisatie en de service gerichtheid springen eruit.’

Coolblue krijgt waardering voor de authenticiteit in communicatie op sociale media, die draait niet alleen om het assortiment, maar ook om de organisatie zelf. ‘Je leert Coolblue dus ook beter kennen als consument, zonder dat dit storend wordt. We kunnen ons daarbij voorstellen dat het veelvuldig op de voorgrond treden van eigen medewerkers een positief effect heeft op eet werkplezier door de gehele organisatie.

De social media ranking is onderdeel van de Social Media Monitor, een jaarlijks onderzoek van Social Embassy naar de inzet van social media door top 100 adverteerders. Deze lijst is voor SMM6 aangevuld met merken die aangedragen zijn door adverteerders en Social Embassy . Alle merken zijn uitgenodigd om deel te nemen aan de Social Media Monitor 6. Alleen merken die hebben deelgenomen zijn in dit rapport opgenomen.

Download het complete rapport.
In de printversie van Adformatie deze week een bespreking van het onderzoek.

Klik afbeelding om te vergroten

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in