Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen in goede doelen op dieptepunt

De ophef over Alpe d’Huzes en de diverse directeurssalarissen bij goede doelen heeft zijn impact gehad. Nog nooit hadden Nederlanders zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlands Donateurspanel, een peiling gehouden onder ruim 3500 donateurs.

related partner content for mobile comes here

Hoewel de uitkomsten de goeden doelen grote zorgen moeten baren, is er ook goed nieuws. Want de bereidheid iets te doen voor goede doelen, blijft onverminderd groot. Of het nu gaat om een inzamelingsactie op touw te zetten, een mobieltje doneren of het kopen van een product voor een goed doel.

Jongeren tussen 18 en 25 jaar zijn het meest positief over goede doelen. Naarmate de leeftijd stijgt, daalt gemiddeld het vertrouwen en ook de bereidheid om iets voor het goede doel te doen.

D66-stemmers hebben het meeste vertrouwen in goede doelen, PVV-aanhangers het minst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in