Netto radiobestedingen stijgen 12 procent in derde kwartaal
De netto bestedingen zijn daarmee weer terug op het niveau van 2011, meldt het Radio Advies Bureau (RAB).
De cijfers zien er als volgt uit:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
3e kwartaal spot
2011: 44.648 // 2012: 39.550 // 2013: 43.879
3e kwartaal non-spot:
2011: 2.609 // 2012: 2.536 // 2013: 3.297
Netto omzet radioreclame x 1.000 euro
Alle grote branches hebben een forse stijging laten zien. Retail is nu de grootste besteder op radio (+47 procent). Transport is tweede (+32 procent) en Telecom&ICT is derde met een stijging van 46 procent. Branches die minder hebben besteed zijn Persoonlijke verzorging en Was- en Reinigingsmiddelen (Bron: Nielsen).
Volgens Liedewij Hentenaar, directeur RAB, merkt haar organisatie dat het goed gaat met het medium. 'De adverteerders weten de weg naar radio te vinden. We zien al een aantal kwartalen een positieve trend in het herstel. Radio gaat een nieuwe fase in met meer en betere distributie en ontvangstkwaliteit. Adverteerders onderkennen dit.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid