Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto radiobestedingen stijgen 12 procent in derde kwartaal

De netto radioreclamebestedingen zijn in het derde kwartaal van 2013 met 12 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De netto bestedingen zijn daarmee weer terug op het niveau van 2011, meldt het Radio Advies Bureau (RAB).

related partner content for mobile comes here

De cijfers zien er als volgt uit:

3e kwartaal spot
2011: 44.648 // 2012: 39.550 // 2013: 43.879

3e kwartaal non-spot:
2011: 2.609 // 2012: 2.536 // 2013: 3.297

Netto omzet radioreclame x 1.000 euro

Alle grote branches hebben een forse stijging laten zien. Retail is nu de grootste besteder op radio (+47 procent). Transport is tweede (+32 procent) en Telecom&ICT is derde met een stijging van 46 procent. Branches die minder hebben besteed zijn Persoonlijke verzorging en Was- en Reinigingsmiddelen (Bron: Nielsen).

Volgens Liedewij Hentenaar, directeur RAB, merkt haar organisatie dat het goed gaat met het medium. &;De adverteerders weten de weg naar radio te vinden. We zien al een aantal kwartalen een positieve trend in het herstel. Radio gaat een nieuwe fase in met meer en betere distributie en ontvangstkwaliteit. Adverteerders onderkennen dit.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in