Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-bureaus: meer aandacht voor ROI nodig

Pr-bureaus worden goed gewaardeerd. Meer dan 80% van de klanten benadrukt dat bureaus bijdragen aan merk en geloofwaardigheid.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een studie The Future of PR Agencies van de Britse beroepsvereniging voor communicatie, de PRCA onder 51 communicatieprofessionals bij ondernemingen en organisaties en 63 bureauprofessionals.

related partner content for mobile comes here

Meer dan 80% van de klanten benadrukt dat communicatiebureaus bijdragen aan de merk en de geloofwaardigheid. Toch geven ze ook aan dat de bureaus in de toekomst meer waarde voor hun geld moeten leveren en hun aanbod op het gebied van social media (30%) moeten verbeteren.

Ook meer dan de helft van de bureaus (52%) voorspelt overigens dat dat ze de komende vijf meer aandacht moeten gaan schenken aan de return on investment, de ROI

Verder bleek dat klanten over het algemeen blijer zijn met het aanbod van de pr-bureaus dan deze zelf. Toch vindt een op de vier klanten dat er te weinig strategische consultancy wordt geleverd.

86% van de klanten geeft verder aan dat het naast het pr-bureau nog specialistische kennis inschakelt ‘dat het bureau ontbreekt’. Dat is een signaal voor de noodzaak voor bureaus om hun aanbod uit te breiden..

85% van klanten gelooft dat traditionele pr-diensten in de toekomst gevraagd blijven, maar 55% zei te overwegen deze af te gaan nemen van een andersoortig bureau dan het traditionele pr-bureau.

De bureaumensen voorzien toenemende concurrentie van andere marketing-disciplines, ruim een derde ziet marketingbureaus richting het pr-werk opschuiven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in