Mobiel openen van e-mail overstijgt bijna desktop


Voorkeur voor ontvangen reclame
Dat is een van de conclusies die naar voren komen uit onderzoek dat e-mailmarketingbureauBlinker heeft uitgevoerd in samenwerking met CG-selecties. Op dit moment wordt bijna de helft (45%) van alle e-mail op mobiele devices wordt gelezen. Daarbij is de smartphone duidelijk het meest populair (32%), op afstand gevolg door de tablet. Deze resultaten zijn in lijn met onderzoek dat onlangs werd gepubliceerd door Litmus. Hierin komt het aantal mobiele lezers op 47%.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOndanks het sterk toegenomen gebruik van Facebook en Whatsapp is e-mail nog altijd populair. De Nederlander ontvang gemiddeld 96 e-mail berichten per week. Daarbij zijn overigens wel sterke verschillen aanwijsbaar per leeftijdscategorie. Ouderen tussen 55 en 64 jaar ontvangen bijna drie keer zoveel e-mail als jongeren tussen 18 en 24 jaar.
Bijna de helft van alle respondenten zegt de digitale dag te beginnen met het checken van de e-mail. Daarna volgt Whatsapp, dit wordt door 25% van de respondenten als eerste wordt bekeken.
Als het gaat om het ontvangen van reclame, is er eveneens een duidelijke voor keur voor reclame via e-mail (68%). De overige kanalen zijn een stuk minder populair. Alleen direct mail doet goed mee (20%). Voor zover mensen reclame willen ontvangen via sociale media, komt eigenlijk alleen Facebook in aanmerking; 6% van de respondenten noemt dit als favoriet kanaal.
Voor delen van privé content is e-mail nog altijd het belangrijkst; 83% gebruikt e-mail om content te delen met vrienden. Zoals verwacht is ook Facebook hier populair (53%), terwijl 16% kiest voor WhatsApp. Twitter en Linked nauwelijks privé gebruikt.Voor persoonlijke communicatie loopt e-mail wel sterk terug onder invloed van Whatsapp. E-mail staat met 37% op de tweede plaats. In de leeftijdscategorie 50+ is e-mail nog wel de onbetwiste nummer een, maar de verschuiving is overduidelijk.
Het hele onderzoek is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid