Overslaan en naar de inhoud gaan

De Bijenkorf Dwaze Dagen-campagne door Xsaga

De jubileumcampagne van misschien wel de laatste Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf met Halina Reijn werd ontwikkeld door Xsaga.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Xsaga was vorig jaar betrokken bij de productie van de campagne, waarvan Selmore het concept bedacht. Dit jaar werd het bureau voor de hele campagne gevraagd. Selmore is wel verantwoordelijk voor de bannercampagne en werkt op dit moment aan de volgende campagne voor de Maffe Marathon. De online opvolger van de Dwaze Rij, ’ is niet van het bureau.

related partner content for mobile comes here

Marketingdirecteur Robert Bohemen zegt over de keuze: ‘‘De Bijenkorf werkt op een niet klassieke wijze samen met haar bureaus. Dit met als doel optimale creativiteit te verkrijgen, continu vernieuwend te zijn en onderlinge samenwerking te stimuleren. Goede ideeën, ook als ze buiten de kernexpertise van een van onze bureaus liggen, worden gewaardeerd en als/waar het kan ook gehonoreerd. Dit houdt een ieder scherp en betrokken en leidt tot het beste resultaat voor de Bijenkorf.’

De 30ste editie van de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf vindt plaats op woensdag 2, donderdag 3 en vrijdag 4 oktober. Halina Reijn en een zwarte panter staan centraal in de Drie Dwaze Dagen-campagne met het thema 'Laat het beest in je los'.

Online
De Bijenkorf verwacht tijdens de Drie Dwaze Dagen zo'n miljoen bezoekers in de filialen en ongeveer hetzelfde aantal op deBijenkorf.nl. Ruim een derde van de omzet komt naar verwachting van Members van de Bijenkorf, de vaste klanten. Nieuw dit jaar is dat deze 10% korting krijgen op een groot deel van het Drie Dwaze Dagen-assortiment.

Ook via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20% van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Tijdens de campagneperiode oriënteren zo'n 3,5 miljoen unieke bezoekers zich online op de Drie Dwaze Dagen. Bohemen zegt hierover: ‘De oplage van de hardcopy boekjes laten wij dalen en sturen op het digitaal bekijken van de boekjes. Dat wordt ook massaal gedaan, de views van de boekjes via de app en website laten een enorme groei zien. Per saldo realiseren wij zo een aanzienlijk groter bereik. Afgelopen weekend nog voordat de campagne begonnen is zijn de boekjes al ruim 300.000 keer online bekeken.’

Laatste keer
De Bijenkorf heeft in augustus bekend gemaakt vijf van de twaalf vestigingen te sluiten en te gaan investeren in zeven vestigingen en in online om een ‘premium experience’ te kunnen waarmaken. De vraagt dringt zich op of het concept van de Drie Dwaze Dagen nog wel langer in die ‘premium experience’ past. Zou dit de laatste Drie Dwaze Dagen zijn? Bohemen laat het in het midden. ‘De Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf is een ijzersterk retailconcept dat in de basis al 30 jaar hetzelfde - en succesvol - is. De Bijenkorf biedt aspiratiemerken tegen betaalbare prijzen en brengt deze topmerken zo dichterbij een grote groep consumenten. Premium Experience wil niet zeggen dat er geen acties meer zullen zijn, wel willen wij altijd onderscheidend en vernieuwend zijn. Kijkend naar de danscampagne van vorig jaar en de cello/Halina campagne van dit jaar, zijn wij van mening dat wij ook een actie als de Drie Dwaze Dagen premium voor het voetlicht brengen. Uit concurrentie-overwegingen doen wij echter nooit uitspraken over toekomstige commerciele activiteiten, dus ook niet over de 31ste editie van de Drie Dwaze Dagen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in