De Bijenkorf Dwaze Dagen-campagne door Xsaga
Xsaga was vorig jaar betrokken bij de productie van de campagne, waarvan Selmore het concept bedacht. Dit jaar werd het bureau voor de hele campagne gevraagd. Selmore is wel verantwoordelijk voor de bannercampagne en werkt op dit moment aan de volgende campagne voor de Maffe Marathon. De online opvolger van de Dwaze Rij, ‘Stay in it, to win it.’ is niet van het bureau.
Marketingdirecteur Robert Bohemen zegt over de keuze: ‘‘De Bijenkorf werkt op een niet klassieke wijze samen met haar bureaus. Dit met als doel optimale creativiteit te verkrijgen, continu vernieuwend te zijn en onderlinge samenwerking te stimuleren. Goede ideeën, ook als ze buiten de kernexpertise van een van onze bureaus liggen, worden gewaardeerd en als/waar het kan ook gehonoreerd. Dit houdt een ieder scherp en betrokken en leidt tot het beste resultaat voor de Bijenkorf.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe 30ste editie van de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf vindt plaats op woensdag 2, donderdag 3 en vrijdag 4 oktober. Halina Reijn en een zwarte panter staan centraal in de Drie Dwaze Dagen-campagne met het thema 'Laat het beest in je los'.
Online
De Bijenkorf verwacht tijdens de Drie Dwaze Dagen zo'n miljoen bezoekers in de filialen en ongeveer hetzelfde aantal op deBijenkorf.nl. Ruim een derde van de omzet komt naar verwachting van Members van de Bijenkorf, de vaste klanten. Nieuw dit jaar is dat deze 10% korting krijgen op een groot deel van het Drie Dwaze Dagen-assortiment.
Ook via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20% van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Tijdens de campagneperiode oriënteren zo'n 3,5 miljoen unieke bezoekers zich online op de Drie Dwaze Dagen. Bohemen zegt hierover: ‘De oplage van de hardcopy boekjes laten wij dalen en sturen op het digitaal bekijken van de boekjes. Dat wordt ook massaal gedaan, de views van de boekjes via de app en website laten een enorme groei zien. Per saldo realiseren wij zo een aanzienlijk groter bereik. Afgelopen weekend nog voordat de campagne begonnen is zijn de boekjes al ruim 300.000 keer online bekeken.’
Laatste keer
De Bijenkorf heeft in augustus bekend gemaakt vijf van de twaalf vestigingen te sluiten en te gaan investeren in zeven vestigingen en in online om een ‘premium experience’ te kunnen waarmaken. De vraagt dringt zich op of het concept van de Drie Dwaze Dagen nog wel langer in die ‘premium experience’ past. Zou dit de laatste Drie Dwaze Dagen zijn? Bohemen laat het in het midden. ‘De Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf is een ijzersterk retailconcept dat in de basis al 30 jaar hetzelfde - en succesvol - is. De Bijenkorf biedt aspiratiemerken tegen betaalbare prijzen en brengt deze topmerken zo dichterbij een grote groep consumenten. Premium Experience wil niet zeggen dat er geen acties meer zullen zijn, wel willen wij altijd onderscheidend en vernieuwend zijn. Kijkend naar de danscampagne van vorig jaar en de cello/Halina campagne van dit jaar, zijn wij van mening dat wij ook een actie als de Drie Dwaze Dagen premium voor het voetlicht brengen. Uit concurrentie-overwegingen doen wij echter nooit uitspraken over toekomstige commerciele activiteiten, dus ook niet over de 31ste editie van de Drie Dwaze Dagen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid