Overslaan en naar de inhoud gaan

Eat this Bart Smit: meisjes slaan terug in GoldieBlox commercial

Men neme: de Beastie Boys, een enorme Rube Goldberg Machine en drie meisjes die het helemaal zat zijn om prinsesje te spelen en wat krijg…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat het beperkte (lees: roze) speelgoedaanbod voor meisjes niet alleen in Nederland voor ergernis zorgt, bewijst de nieuwe commercial van GoldieBlox, een speelgoedmerk met als missie to disrupt the pink aisle and inspire the future generation of female engineers.

related partner content for mobile comes here

In een aanstekelijk filmpje, ondersteund door een aangepaste versie van het Beastie Boys-liedje ‘Girls’, zien we drie meisjes die niet onder de indruk zijn van een tuttige speelgoedreclame op televisie en aan de slag gaan met huishoudelijke artikelen en speelgoed om een enorme Rube Goldberg machine te bouwen.

;Girls&; Commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

GoldieBlox CEO Debbie Sterling, zelf technisch opgeleid aan Stanford, verbaasde zich over het gebrek aan vrouwen in haar studierichting. Met het speelgoed van GoldieBlox wil zij een inventief vonkje laten ontsteken bij jonge meisjes door het aanbod van voornamelijk roze prinsessenproducten aan te vullen met constructiespeelgoed.

Commercial credits:
Creative Director: Beau Lewis
Machine Creative Director: Brett Doar
Film Director: the Academy
Executive Producer: GoldieBlox Inc

In een eerdere commercial van GoldieBlox was al te zien hoe een leger van meisjes het de &;pink aisle&; in Toys &;R Us bezette.
 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in