Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Online verkoop: retail & logistiek moeten samenwerken

Ondanks de lastige economische situatie van de detailhandel stijgt de online verkoop sterk. In 2012 steeg de omzet van e-commerce met 9…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En het aantal startende webwinkels of MKB-bedrijven die ook via internet verkopen stijgt nog steeds. Maar ondanks het ogenschijnlijke gemak waarmee deze markt groeit, is er op het gebied van e-fulfilment, de logistieke afhandeling van e-commerce bestellingen, ruimte voor verbetering.

related partner content for mobile comes here

Dit concludeert dat is uitgevoerd in het kader van het programma MKB en Ondernemerschap, in samenwerking met ING en Transport en Logistiek Nederland.

Het succes van webwinkels is sterk afhankelijk van goede service en logistiek. Tegelijk blijkt het ook voor logistiek dienstverleners lastig om goed in te spelen op de wensen van webshops. Retailers en webwinkels kunnen e-fulfilmentbedrijven nog niet goed vinden en lijken elkaar ook vaak niet te begrijpen.

Webwinkels verdiepen zich niet genoeg in logistiek en hebben onvoldoende inzicht in de mogelijkheden van e-fulfilment. Aan de andere kant profileren e-fulfilmentbedrijven zich te weinig als sterke partners en realiseren zich niet genoeg dat e-fulfilment op veel punten verschilt van traditionele fulfilment. De kwaliteit van offertes is vaak erg wisselend en tarieven lopen sterk uiteen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in