Overslaan en naar de inhoud gaan

Stinkboek!

Bestaat duurzame creativiteit nog? Gelukkig wel. Today Designers - een communicatie bureau in Utrecht slaagde er weer in iets bijzonder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestaat duurzame creativiteit nog? Gelukkig wel. - een communicatie bureau in Utrecht slaagde er weer in iets bijzonder duurzaams te doen rondom inkt. Dit bureau, dat in 2009 tot stand kwam vanuit Bob Derksen en Robbert Smit lanceerde toen al met de 'Color of Today' - een duurzaam verzamelde inkt. Het idee is even simpel als krachtig. Waarom zouden drukkers alle inkt aan het eind van de week chemisch laten afwerken terwijl ze ook alles in een bak kunnen verzamelen om direct te hergebruiken? En zo ontstond de color of Today - een duurzaam verkregen inkt, verzamelt uit restinkt en elke week net een tintje anders, maar altijd 'grijs-achtig'. Hiermee drukken zij - onder andere - hun eigen huisstijl.

related partner content for mobile comes here

In 2010 Lanceerde Bob naar aanleiding van de op IJsland het '' - een boek met verhalen over de vulkaan op IJsland die het vliegverkeer volledig lamlegde en het moment inluidde dat KLM Twitter tot haar servicedesk verhief. Achteraf een historisch moment voor KLM. Het boek dat verscheen had een cover gedrukt in vulkaanas. Want waarom zou je vulkaanas niet kunnen hergebruiken?
En dat brengt ons tot 2013. Bob bedacht dat het tijd was voor een nieuw kunstproject dat subtiel aandacht vroeg voor de visstand en vervuiling door olie nadat de volgende olietanker was vastgelopen en gekapseisd. Het idee voor het boek 'Naar Inktvissen' kwam bovendrijven. Afgelopen vrijdag was de lancering bij Kapitaal in Utrecht en de ;making of&;">'making of' is hier te bekijken.

Waarom deel ik dit bericht?

Omdat ik graag wil laten zien dat er nog creatieve bureaus zijn die vanuit passie werken en gewoon hele toffe dingen willen doen, niet alleen voor klanten (om prijzen te winnen), maar gewoon omdat het gaaf is. Ze zijn bij Today alleen te bescheiden om er zelf aandacht voor te vragen - en daarom schrijf ik er een stukje over...

Meer mooi werk van Today Designers vind je hier:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in