Oud-ING’er Jurgen Spelbos opent beerput in Adformatie


Astrid Prummel interviewde Jurgen Spelbos over zijn pas verschenen boek ‘In het hol van de leeuw’, dat gaat over zijn ervaringen als communicatiedirecteur bij ING.
Spelbos werd in 2005 met pek en veren de bank uitgejaagd, na beschuldigingen van gesjoemel met reclamegeld, discriminatie en drugsgebruik.
Het boek verhaalt over de harde machtsstrijd in de top van de bank-verzekeraar, waarin Spelbos in 2000 verwikkeld raakte en in 2005 het onderspit delfde.
‘In het hol van de leeuw’ gaat over zijn eigen downfall, maar ook over de rise and fall van ING zelf, dat in oktober 2008 een staatssteun van 10 miljard euro kreeg.
In het interview laakt Spelbos het feit dat veel van de topmensen die de problemen in de bancaire wereld veroorzaakt hebben, er nu nog zitten, schetst hij hoe nauw de politiek en de financiële wereld met elkaar verstrengeld zijn en roept hij de grote Nederlandse banken op om te stoppen met adverteren: ‘Stop die miljoenen in het mkb, zodat het land kan herstellen van de schade die door de banken is veroorzaakt. In plaats van te adverteren terwijl je niks te verkopen hebt. Dat zou een bijzonder signaal zijn.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Herbert Samsom, medeoprichter InShared, Paul Blok, managing partner DDB, en Karen de Loos, communicatie-adviseur, schreven een recensie van ‘In het hol van de leeuw’, klik hier.
Foto: Bart Dykstra
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid