Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed gejat Ogilvy!

Het Gnome Experiment is de meeste gelauwerde internationale campagne van het afgelopen jaar. Maar zo uniek als het idee lijkt, is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Gnome Experiment van Ogilvy is gebaseerd op een fantastisch idee. Het stuurt een kabouter de wereld rond met een precisieweegschaal van de fabrikant Kern. Omdat de aarde niet helemaal rond is, maar meer een oliebol, zal blijken dat de kabouter op verschillende plekken net wat zwaarder of lichter is. Het won onder meer twee Lions in Cannes en een Sabre Award, en is door Holmes Report uitgeroepen tot de succesvolste communicatiecampagne van het afgelopen jaar. .

related partner content for mobile comes here

Maar, zo mailde Henri Lansink, redactie Trivizier en XRcise, ons: ‘Is dit idee niet eerder gebruikt?’Hij geeft zelf het antwoord: ‘Natuurlijk! In de film Amelie. Bij Ogilvy geldt blijkbaar ook: beter goed gejat dan slecht bedacht.’ Daar lijkt het inderdaad erg op. De overeenkomsten zijn wel erg groot.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in