Adobe: 'Explosieve groei in volume mobiele aankopen rond feestdagen'
[PERSBERICHT]
Naar verwachting verloopt in de VS 14% van de aankopen in november en december via mobiele apparaten, een groei van 40% ten opzichte van vorig jaar. Als de verwachtte groeipercentages in Europa en de VS zich voortzetten dan zal het percentage mobiele aankopen in Europa in 2014 gelijk zijn aan de VS, of deze zelfs iets overstijgen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAdobe verwacht dat de hoogste online verkoopomzet in Europa wordt gerealiseerd op 9 december. Op deze datum zullen de bruto verkoopcijfers 2,74 keer hoger zijn dan het dagelijks gemiddelde in 2013. Voor Nederland ligt de online verkooppiek naar verwachting op 16 december, wanneer 1,74 keer meer wordt verkocht dan het dagelijks gemiddelde in 2013. De piek in online shopping ligt voor geheel Europa in de week van 9 tot en met 13 december wanneer 1,42 keer meer wordt aangekocht dan op een gemiddelde verkoopdag in 2013.
“De snelle groei van mobile shopping in Europa moet voor retailers een duidelijk signaal zijn dat een goede mobiele strategie geen luxe is, maar een wezenlijk onderdeel van hun succes”, zegt Mark Phibbs, vice president of EMEA Marketing, Adobe. “Hoewel tablets in veel gevallen drie tot vijf keer meer online sales generen voor retailers dan smartphones, zien we retailtransacties via smartphones in alle onderzochte Europese landen sterker groeien dan de retailtransacties op tablet. Deze ontwikkeling wordt ongetwijfeld ingegeven door de introductie van smartphones met een groter scherm. Retailers moeten zich er dus van bewust zijn dat in een mobiele strategie niet alleen tablets maar ook smartphones moeten worden meegenomen.”
Over Adobe Digital IndexAdobe’s Digital Index onderzoeken zijn gebaseerd op geselecteerde, anonieme en samengevoegde data van meer dan 5.000 grote bedrijven wereldwijd die gebruik maken van Adobe Marketing Cloud om bruikbare data te genereren en activiteiten op hun website te analyseren. De Online Shopping Index is gebaseerd op de analyse van 450 miljard bezoeken aan meer dan 2.000 retailwebsites in de afgelopen zeven jaar. De foutmarge van het onderzoek is twee procent met een betrouwbaarheidsniveau van 90 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid