Overslaan en naar de inhoud gaan

Motorola: een merk in verval

Niet alleen het Blackberry marktaandeel, maar ook van die van Motorola lijkt momenteel aardig snel te verdampen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Motorola was het eerste bedrijf dat een mobiele telefoon op de markt bracht en lange tijd marktleider was. Ook in Nederland waren oa de en van midden jaren '90 tot begin 2000 razend populair. Door gebrek aan vernieuwing is het merk in Europa al wat jaren uit de gratie.

related partner content for mobile comes here

Het Amerikaanse merk is in het thuisland nog wel aardig al wordt deze markt tegenwoordig gedomineerd door Samsung en iPhone. Deze laatst genoemde merken hebben samen een marktaandeel van meer dan 65% in de VS. Motorola's marktaandeel is gezakt van 7,2% naar 6,8%.

Dit laatste is opvallend, aangezien Google het merk in 2011 kocht en er grootse plannen waren om het merk nieuw leven in te blazen. Google heeft van Motorola echter nog geen Android slagschip gemaakt. De meest recente Moto X en Droid Ultra en Droid Ultra lijken nog geen groot verkoopsucces in de VS te worden. De meeste Nederlandse online webwinkels bieden op dit moment geen Motorola smartphones aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in