Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom zorginstellingen worstelen met sociale media

Zorginstellingen worstelen met het implementeren van sociale media. Dit blijkt uit onderzoek onder negen instellingen in de regio Twente.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Both Social en de universiteit Twente.Zorginstellingen maken weinig tot geen gebruik van sociale media om nieuwe cliënten te werven. Dit terwijl bijvoorbeeld op Facebook het aantal jongere gebruikers momenteel daalt en het aantal oudere gebruikers stijgt. De doelgroep van zorginstellingen bevindt zich derhalve steeds meer op Facebook en andere sociale media.

related partner content for mobile comes here

Bedreigingen
Dat zorginstellingen worstelen met sociale media blijkt uit het ontbreken van visie en strategie rondom sociale media in de onderzochte instellingen. Ook zien de instellingen veel bedreigingen bij het gebruik van sociale media. Zo is er te weinig tijd om de verschillende socialmediakanalen te onderhouden. Men ziet het onderhouden als een volwaardige taak, terwijl hier niet altijd iemand voor is aangesteld. Ook worden negatieve reacties op sociale media soms gezien als een bedreiging – hoewel andere instellingen deze reacties juist zien als een kans om bijvoorbeeld hun service te verbeteren. Tot slot weten de zorginstellingen niet altijd welke informatie ze op de verschillende socialmediakanalen moeten delen.

Thuiszorg
Het belang van sociale media komt ook voort uit recente ontwikkelingen in de zorg. Er vindt een verschuiving plaats van verzorging in tehuizen naar verzorging via thuiszorg. Hierdoor wordt het voor zorginstellingen belangrijker zich goed te profileren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in