Overslaan en naar de inhoud gaan

Het ideale team: ben jij er klaar voor?

Stel je eens voor. Je moet vandaag nog een nieuwe communicatieafdeling opzetten. Hoe ziet deze eruit? Welke kwaliteiten wil je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de tijd van budgetbepaling en plannen voor het nieuwe jaar, verbaast het me elke keer weer hoe groot de verschillen zijn met het jaar ervoor. Zo ook nu weer. Al die media die zijn verdwenen en andere media die juist in belang zijn toegenomen, zorgen ervoor dat de nadruk in messaging steeds verder verandert. Daargelaten dat ook de budgetten niet meer tot in de hemel reiken.
Een prachtig moment dus om opnieuw te kijken naar je eigen organisatie en jouw functioneren daarin. En natuurlijk hoor jij niet bij de mensen die nog hetzelfde doen als drie jaar geleden. Het is altijd goed om een eventuele hachelijke situatie alvast voor te blijven.

related partner content for mobile comes here

Skills
Voor een goede campagne komend jaar raad ik je aan eens over de spreekwoordelijke rand van je bureau te kijken. Zijn pr en branding gescheiden afdelingen? Liggen social media enkel nog bij customer care? Volgen je blogs en content niet de seo- en messaging-route die je in je hoofd hebt? En wat zijn de belangen van diegenen die verantwoordelijk zijn voor de website? Steek je veel geld in dealermarketing en communicatie? En krijg je in targetmedia geen aandacht omdat je niet adverteert?
Natuurlijk, de organisatie veranderen ligt misschien niet volledig binnen jouw invloed. Maar gaan zitten met de mensen die volgens jou over de juiste skills beschikken om een strakke en geïntegreerde campagne te bouwen; dat moet lukken, toch?

Whisky
Wat ik bedoel te zeggen, is het volgende: iemand moet de eerste zijn die het initiatief neemt tot krachtenbundeling. Iemand moet het zijn die iedereen bij elkaar roept die bijdraagt aan het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip. Noem het hoe je wilt – als whiskyliefhebber noem ik het ‘blenden van communicatie’. Feit is dat je ook volgend jaar met trots en plezier naar je werk wilt gaan. En daar kun jij invloed op uitoefenen. Je moet het alleen durven.
Hoe ik het voor me zie? Simpel. Kijk bij welke externe partijen het meeste rendement wordt gehaald en vind nieuwe manieren om zaken met elkaar te combineren. Of creëer werkgroepen van mensen met verschillende kennisgebieden en van verschillende afdelingen om tot bijzondere resultaten te komen. Misschien dat jij dan zelfs diegene kunt zijn die de ontbrekende kennis opvult met een specifieke opleiding. Aan jou zal het dan in ieder geval niet liggen. Of er nu een nieuwe afdeling komt of niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in