Overslaan en naar de inhoud gaan

Een beetje pit alsjeblieft

De jeugd van nu is verbaasd als je ze erop attendeert dat niet alleen een goede opleiding telt om straks aan de bak te komen. Ik mocht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weet je wat er in de wereld te koop is, heb je specifieke kwaliteiten, heb je je tijdens je studie voor andere zaken ingezet, heb je gewerkt en leiding gegeven, breng je culturele bagage mee… ? Verschillende opties passeerden de revue.

related partner content for mobile comes here

De grote ogen die me aanstaarden, verbaasden me. Het zal de leeftijd geweest zijn.

De communicatiedeskundige van de toekomst moet een groot invoelingsvermogen hebben, de markt met een visie betreden, beter kunnen luisteren dan zijn voorgangers. Zijn werk zal aanmerkelijk complexer zijn dan het er nu naar uit ziet.

De combinatie van technische vaardigheden, journalistieke kennis en inzicht in marketing is waarschijnlijk niet meer voldoende. Jongeren die straks met succes de markt willen betreden, moeten een behoorlijk inzicht hebben in hoe bedrijven werken, omdat bijna elke schakel in een onderneming betrokken zal worden bij het resultaat. Hoe eerder jongeren het achteroverleunen achter zich laten en met twee benen en handen de modder in durven, des te meer bagage brengen ze straks mee. Een portie basiskennis is noodzakelijk, maar wat extra’s meebrengen is een voorwaarde.

Ik was in dat kader extra verheugd toen mijn achttienjarige dochter ’s avonds belde om te vertellen dat ze had gesolliciteerd in een groot theater. Elk weekeind aan de bak, minstens één kerstdag onder de pannen. Ze had er zin in. En haar studie hoefde er niet onder te lijden, verzekerde ze me.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in