Merkverlaging
Het begon ooit met de obscure faillissement en verbouwingsverkopen. Daarna kwam de Outlet met bekende Merken die net niet meer in de mode waren maar eigenlijk gewoon in de mode. De minder bedeelde mensen krijgen gratis artikelen die het uiterste datumpje hebben overschreden en de beter bedeelden krijgt de rest voor de helft van de prijs omdat het die datum nog niet heeft overschreden.
Als Consumens zijn we zo langzamerhand gewend geraakt aan die structurele prijsverlagingen. Dat tast onherroepelijk de Merkwaarde aan.
De eigen Merken van de supers hebben die echte Merken ook al hun laatste restje waardigheid ontnomen. Nu bieden deze supers hele pakketten Merken aan die daarmee vaak nog lager geprijsd zijn dan hun eigen Merken.
Voor de kwaliteit hoef je het niet te laten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De grote vraag wordt, is de Consumens van na de crisis nog wel bereid een hoger prijsniveau te aanvaarden?
De A merken hebben het moeilijk en zullen het nog moeilijker krijgen . . tenzij ze de Consumens continue weten te verleiden en onderscheidend vermogen weten te creëren.
Zonder zich te verlagen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid