Overslaan en naar de inhoud gaan

Verhuist de huisarts naar de mobiel?

78 procent van de Amerikaanse consumenten zou best persoonlijke medische informatie op hun mobiel willen ontvangen. Veel mensen denken dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De s is uitgevoerd door Harris Interactive, in opdracht van CTIA The Wireless Association.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers is 15 procent van de respondenten erg of met mate geinteresseerd in zo’n ‘mHealth-dienst’, en 19 procent zou hun mobiele abonnement upgraden om van zo’n dienst gebruik te kunnen maken. 11 procent zou van aanbieder veranderen als dat nodig zou zijn om medische informatie te ontvangen.

23 procent zou mHealth raadplegen in plaats van een echte huisarts. 4 van de 10 respondenten zou het gebruiken als aanvulling op de doktersbezoeken.

Respondenten lijken het meeste te zien in mobiele onderzoeken/consultaties, ‘wellness care’ en monitoring via de mobiel, zowel voor zieken als ouderen.

Mensen die in veraf gelegen gebieden wonen, zouden het meeste baat hebben bij dit soort mobiele medische diensten (51 procent), maar ook chronische zieken (48 procent), ouderen (41 procent) en mensen die werkzaam zijn in de zorg (38 procent).
Respondenten denken dat een mobiele dienst de volgende voordelen zou kunnen leveren:

  • Meer mogelijkheden voor thuiszorg (68 procent)
  • Het gevoel hebben dat er altijd iemand op je let (57 procent)
  • Een gevoel van veiligheid, zowel voor de patient als voor vrienden en familie (57 procent)
  • Geeft een rustig gevoel (54 procent)
  • Medische zorg is makkelijker in stand te houden (51 procent)
  • Zorgt voor meer vrijheid en keuze (51 procent)

Het onderzoek bevat twee aparte studies. Bij de eerste werden 3229 Amerikanen ondervraagd, plus 115 huisartsen en 129 specialisten. De tweede studie omvatte een enquete voor 2334 Amerikanen.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in