Overslaan en naar de inhoud gaan

BCC: Nederlander kan klimaatneutraal leven

De Nederlandse consument kan zonder veel moeite klimaatneutraal leven, zegt BCC. De retailer laat dat zien op de nieuwe site…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens BCC zijn er drie simpele stappen nodig om klimaatneutraal te leven. Door een overdosis aan complexe informatie over CO2-, klimaat- en energiebesparing is het onderwerp veel ingewikkelder gemaakt dan nodig, vindt de retailer. Wie de aanbevelingen van BCC opvolgt bespaart veel energie en geld, zo is de claim.

related partner content for mobile comes here

De is opgezet als een virtuele wereld. Tijdens een digitale wandeling door 'Groenerdam' krijgt de consument tips en informatie over energie- en klimaatbesparing. Een wandeling door 'Grijsdrecht', het grauwe evenbeeld van de groene wereld, maakt de huidige klimaatverandering op de aarde direct inzichtelijk.

'Een wandeling door Grijsdrecht drukt je met je neus op het feit dat het echt noodzakelijk om nu iets aan klimaatsverandering te doen', zegt Annemarie de Raadt, MVO-manager van BCC. 'De oplossingen die wij bieden voor een klimaatneutraal leven zijn heel simpel toe te passen en niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee. De consument zal snel inzien dat er geen enkele reden is om niet groener te gaan leven.'

De site is een onderdeel van een grote voorlichtingscampagne om consumenten te stimuleren energiezuinige aankoopbeslissingen te nemen. Andere onderdelen van de voorlichtingscampagne zijn de BCC CO2 Tour en de inzet van BCC Bespaarvarkentjes. Ook heeft BCC een overeenkomst gesloten met Eneco om consumenten te stimuleren over te stappen op groene stroom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in