Studio Kluif wint pitch Bosch 500
In 2016, herdenkt 's-Hertogenbosch dat Jheronimus Bosch (Jeroen Bosch), de beroemdste zoon van de stad, 500 jaar geleden stierf. De stad maakt er een tien jaar durend feest van, tussen 2010 en 2020. Hoogtepunt is de grote overzichtstentoonstelling van Bosch' werk in het Noord-Brabants museum in 2016, waarvoor veel schilderijen zullen overkomen uit musea in diverse internationale steden. Maar al komend jaar beginnen de eerste festiviteiten. De stad zelf investeert miljoenen in de herdenkingsjaren.
Na een uitgebreide pitch, waaraan ook de bureaus Studio Dumbar en Fabrique deelnamen, is de opdracht aan Studio Kluif toegewezen. Volgens de pitchjury is het resultaat fris en eigentijds, zonder dat het de tijdsgeest van Jheronimus Bosch' 15e eeuw uit het oog verliest.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaUit onderzoek naar evenementen is gebleken dat een icoon als Jheronimus Bosch meer aantrekkingskracht heeft op mensen dan abstracte thema's. Studio Kluif heeft er daarom voor gekozen een icoon als belangrijkste communicatiemiddel in te zetten. Inspiratie daarvoor was het samenvoegen van verschillende elementen tot een nieuwe vorm, zoals Bosch dat in vele schilderijen ook doet. Het portret van Bosch wordt opgebouwd uit combinaties van symbolen van verschillende thema's: dans, theater, design, beeldende kunst, multimedia, film, onderzoek, literatuur, et cetera.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid