Overslaan en naar de inhoud gaan

Studio Kluif wint pitch Bosch 500

Studio Kluif heeft de pitch voor het ‘Bosch 500’ evenement gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2016, herdenkt 's-Hertogenbosch dat Jheronimus Bosch (Jeroen Bosch), de beroemdste zoon van de stad, 500 jaar geleden stierf. De stad maakt er een tien jaar durend feest van, tussen 2010 en 2020. Hoogtepunt is de grote overzichtstentoonstelling van Bosch' werk in het Noord-Brabants museum in 2016, waarvoor veel schilderijen zullen overkomen uit musea in diverse internationale steden. Maar al komend jaar beginnen de eerste festiviteiten. De stad zelf investeert miljoenen in de herdenkingsjaren.

related partner content for mobile comes here

Na een uitgebreide pitch, waaraan ook de bureaus Studio Dumbar en Fabrique deelnamen, is de opdracht aan Studio Kluif toegewezen. Volgens de pitchjury is het resultaat fris en eigentijds, zonder dat het de tijdsgeest van Jheronimus Bosch' 15e eeuw uit het oog verliest.

Uit onderzoek naar evenementen is gebleken dat een icoon als Jheronimus Bosch meer aantrekkingskracht heeft op mensen dan abstracte thema's. Studio Kluif heeft er daarom voor gekozen een icoon als belangrijkste communicatiemiddel in te zetten. Inspiratie daarvoor was het samenvoegen van verschillende elementen tot een nieuwe vorm, zoals Bosch dat in vele schilderijen ook doet. Het portret van Bosch wordt opgebouwd uit combinaties van symbolen van verschillende thema's: dans, theater, design, beeldende kunst, multimedia, film, onderzoek, literatuur, et cetera.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in