Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzaam reclame maken, kan dat wel?

Het hangt in de lucht: duurzaam adverteren. Maar kan dat wel? Sluiten duurzaamheid en adverteren elkaar niet per definitie uit? De meningen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week vroeg een bevriend bureaudirecteur mij of ik eens daarover wilde komen praten, over duurzaam adverteren. Als directeur van en over sociaal ondernemen weet ik veel over duurzaam ondernemen, wat er zoal leeft onder sociaal ondernemers en wat zij nodig hebben. De Bond Van Adverteerders (BVA) heeft tijdens zijn jubileum begin deze maand ook al duurzaam adverteren uitgeroepen tot een van de hot topics van de komende tijd.
Vraag is natuurlijk of dat überhaupt wel kan, duurzaam adverteren. Twee reclamemakers hebben daar een volkomen tegengestelde mening over. gelooft er niets van. “Reclamebureaus en marketeers zijn te traditioneel, ze sluiten experimenten meestal uit’, stelt hij. Jim Bowes van gelooft er juist heilig in. ‘Reclamemakers zijn bij uitstek de personen die consumenten kunnen leren anders met zaken om te gaan.’

related partner content for mobile comes here

from on .
Het hele interview met Johan Kramer, over zijn film, kun je lezen. Jim Bowes' opvatting kun je en lezen en beluisteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
HENK DE STEEN

BEN JE DUURZAAM KUT

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in