Duurzaam reclame maken, kan dat wel?


Afgelopen week vroeg een bevriend bureaudirecteur mij of ik eens daarover wilde komen praten, over duurzaam adverteren. Als directeur van Stichting Sociaal Ondernemerschap en blogger over sociaal ondernemen weet ik veel over duurzaam ondernemen, wat er zoal leeft onder sociaal ondernemers en wat zij nodig hebben. De Bond Van Adverteerders (BVA) heeft tijdens zijn jubileum begin deze maand ook al duurzaam adverteren uitgeroepen tot een van de hot topics van de komende tijd.
Vraag is natuurlijk of dat überhaupt wel kan, duurzaam adverteren. Twee reclamemakers hebben daar een volkomen tegengestelde mening over. Johan Kramer gelooft er niets van. “Reclamebureaus en marketeers zijn te traditioneel, ze sluiten experimenten meestal uit’, stelt hij. Jim Bowes van GreenGraffiti gelooft er juist heilig in. ‘Reclamemakers zijn bij uitstek de personen die consumenten kunnen leren anders met zaken om te gaan.’
Duurzaam reclame maken, kan dat? from sociaal ondernemen on Vimeo.
Het hele interview met Johan Kramer, over zijn film ‘the crisis&us’, kun je hier lezen. Jim Bowes' opvatting kun je hier en hier lezen en beluisteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidBEN JE DUURZAAM KUT