Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale doorstart De Pers nog niet van de baan

Oud-hoofdredacteur van De Pers Jan-Jaap Heij heeft een business model bedacht, dat een digitale doorstart mogelijk maakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe het business model er precies uit gaat zien, dat houdt Heij voorlopig voor zich. De kern van het idee is dat lezers tegen betaling hun favoriete De Nieuwe Pers-journalisten kunnen volgen: ‘Een persoonlijk abonnement op journalisten.’

related partner content for mobile comes here

Op de website van De Nieuwe Pers staat te lezen: ‘Wij geloven in nieuws met een gezicht, in journalisten die de ruimte krijgen om te doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Wij vinden dat vooral zij zelf daarvoor betaald moeten worden. Wij denken dat u, als lezer, zelf uit wilt maken welke journalisten u volgt. En dat u ze graag helpt hun werk zo goed mogelijk te doen, ook financieel. Dus gaan we u niet alleen een krant bieden, maar ook een persoonlijk abonnement op journalisten die er toe doen.’

De site meldt dat De Nieuwe Pers start in januari 2013. Dan staat de lancering van een applicatie gepland die deels gratis en deels betaald nieuws brengt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in