Overslaan en naar de inhoud gaan

Tribal DDB & Philips lanceren ‘The Sound of Creation’

Tribal DDB en Philips hebben de digitale campagne #039;The sound of Creation' ">'The sound of Creation' gelanceerd. Het is de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tribal DDB en Philips hebben de digitale campagne ;The sound of Creation&; ">'The sound of Creation' gelanceerd. Het is de opvolger van de veel bekroonde 'Obsessed with sound'-campagne.

related partner content for mobile comes here

In ‘The Sound of Creation’ zoemt Philips in op een serie producten, het Philips Fidelio-assortiment. De interactieve digitale campagne staat in het teken van geluidcreatie en biedt muziekliefhebbers en audiofreaks de kans om kennis te maken met het akoestisch ontwerp van en het vakmanschap achter het Fidelio-productassortiment.

Tribal DDB werkte samen met songwriter en producer Washed Out en de Zweedse filmregisseur Gustav Johansson van Stinkdigital, Londen (dat ook de productie van Obsessed with Sound deed). Negen stappen, negen lagen muziek, negen video’s en negen verhalen visualiseren het productieproces van de negen producten uit het Philips Fidelio assortiment.

'Elke stap heeft een unieke soundtrack en een ‘behind the scenes’ verhaal. Sommige van die verhalen zijn grappig, verassend en soms zelfs ongelofelijk,' zegt Chris Baylis, ECD bij Tribal DDB Amsterdam. Zo vertelt de eerste stap, ‘Inspiratie’, hoe ontwerpers en ingenieurs bij Philips Sound de beweging van lucht door een trompet bestudeerden in hun zoektocht naar perfectie. En de vijfde stap, ‘Verbeteren’ laat zien hoe mallen voor 400 verschillende vormen van oren werden gemaakt, om uiteindelijk het perfecte kussentje te creëren voor de M1 koptelefoon.

'Toen we de Philips ingenieurs bezochten, zagen we een van de eerste SoundSphere prototypes,' zegt Pol Hoenderboom, copywriter bij Tribal DDB Amsterdam. 'De zwevende tweeter was een verbogen lepel uit de kantine, die vastgemaakt was aan een aangepaste speaker met stukken kauwgom. Dat is nog eens improvisatie! Zulke verhalen vind je niet in een brochure.'

'De ervaring is een audiovisuele metafoor voor creativiteit” zegt Ernest Greene van Washed Out. 'Als artiest vond ik het meest interessant om te zien dat ik vergelijkbare stappen maak in het creatieve proces, wanneer ik een track produceer – net als de ingenieurs en ontwerpers bij Philips, wanneer zij een nieuw Fidelio product creëren.'

De making of:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in