Overslaan en naar de inhoud gaan

De voordelen van Mobile Branded Games

Enkelen voordelen van Mobile Branded Games op een rijtje:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer adverteerders gebruiken mobile games om hun boodschap duidelijk te maken of om awareness voor hun product of merk te creeren.

- Door de entertainment waarde van games wordt je merk op een positieve manier onder de aandacht gebracht bij de consument.
- Een branded mobile game biedt de mogelijkheid om vaak een betere en langdurige awareness bij de consument te krijgen.
- Met Branded Mobile games kunnen consumenten een langdurigere interactieve evaring met je merk opdoen.
- Veel branded mobile games geven de speler de mogelijkheid om hun score via social media, zoals Twitter en Facebook te delen en werkt hierdoor viraal.
- Wanneer je als gebruiker moet registreren om een mobile branded game te kunnen spelen, kan een adverteerder leads genereren of ervaring opdoen voor toekomstige marketing acties.
- Voor mobile game ontwikkelaars bieden branded mobile games een nieuwe inkomstenbron en de mogelijkheid om de game kostenloos aan de consument te bieden. Premium Mobile Games worden immers zeer beperkt gedownload en daardoor is het moeilijk om er daadwerkelijk geld aan te verdienen.

Branded Mobile Games worden meestal gratis aangeboden. Red Bull Airrace is hierin uitzondering.Een extreme sport als Airracing past goed bij het merk Red Bull en is precies wat deze adverteerder wil uitstralen

Om de gevaren van zon onder de aandacht te brengen heeft Fight Cancer/ KWF brengt een ludieke mobile game ontwikkeld.

Volkswagen laat je een gratis testrit maken in de nieuwe Polo. Deze mobile game is meer dan 2,5 miljoen keer gedownload. De ontwikkelingskosten van deze game waren hoger dan 100.000 euro.

Uiteraard geen racegame voor biermerk Warsteiner, maar een 'luchtig' ballonspel.

Fanta-branded tennisgame met gebruik van een QR-code

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in