Overslaan en naar de inhoud gaan

Nominaties RAB Radio Publieksprijs 2010

De vier nominaties voor de nieuwe RAB Radio Publieksprijs zijn bekend. Vanaf nu kan het publiek stemmen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vier nominaties voor de nieuwe Radio Publieksprijs zijn bekend. Vanaf nu kan het publiek stemmen.

related partner content for mobile comes here

Een vakjury onder leiding van Ernst Jan van Rossen (TBWA), bestaande uit Lode Schaeffer (Indie), Michel Schaeffer (Bol.com en adverteerder van het jaar), Teckla Schaeffer (FHV/BBDO) en Marcel Walvisch (fc Walvisch) nomineerden de spots van Dance 4 Life Aids (Di-rect), KPN Nummerinfo (naai-atelier), CPNB boeken (dansende lampje) en Unilever Knorr (in gesprek)

Het Nederlandse publiek kan vervolgens op de website (vanaf 28 augustus live) stemmen op een van de vier radiocommercials.

De publieksprijs wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt. Om het event dus meer bekendheid te geven, zal vanaf maandag 30 augustus een radiocampagne ingezet worden op alle 42 aangesloten radiostations van RAB (publiek en commercieel), met als boodschap ‘kies je favoriete radiocommercial op de website ‘beste radiocommercial.nl’.

Er worden aparte radiocommercials uitgezonden voor iedere genomineerde adverteerder en één algemene radiocommercial. De winnaar van de publieksprijs ontvangt op 30 september de RAB Radio Publieksprijs en een bedrag aan radiozendtijd.

Op 30 september vindt de uitreiking plaats bij Undercurrent Spaces Amsterdam. RAB is dit jaar hoofdsponsor van de ADCN en in samenwerking met ADCN worden –naast de nieuwe publieksprijs- dit jaar de ook de vakprijzen (Goud, Zilver en Brons) en Radio-adverteerder van het jaar (ook nieuw) uitgereikt.

De radiostations en de ADCN leden hebben een longlist samengesteld van commercials die vanaf juli 2009 zijn uitgezonden. In totaal 148 radiocommercials. Eind augustus worden de nominaties bekend gemaakt van de vakprijzen. Op de longlist staan 148 commercials. De jury kijkt naar creativiteit ((spotlengte, copy, geluid, stemgebruik, etc.), uniciteit (origineel, uniek en onderscheidend) en effectiviteit (interessante boodschap, zet luisteraar aan tot actie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in