Overslaan en naar de inhoud gaan

De volgende bedreiging voor mediabureaus!

Door gastblogger Dennis Kramer
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de komst van digitale TV in Nederland zal product placement een hoge vlucht gaan nemen. In landen als de VS en de UK zie je dit al gebeuren. Lees b.v. net op over het Amerikaanse bedrijf NextMedium. Dit bedrijf biedt een marktplaats voor product placements.....

related partner content for mobile comes here

Uit Business 2.0: "We see technology playing a role to enable new business models to displace the market that previously existed for the 30-second spot," says Cowan, who has invested in .

De Marktplaats werkt als volgt:
Stap 1: Een filmproducent, TV-netwerk, gameproducent plaats een 'exerpt' van een script of plaats een heel concreet verzoek tot product placement

Stap 2: Adverteerders kunnen door de database grasduinen en bieden op de mogelijkheid tot product placement in de betreffende film, serie of game

Stap 3: De verantwoordelijke bij de aanbieder van de product placement mogelijkheid accordeert de overeenkomst

Stap 4: NextMedium meet in samenwerking met Nielsen Media Research hoeveel mensen de placement gezien hebben en vergelijkt de brand exposure met die van concurrenten

Uit Business 2.0: "The beauty of product placement, a.k.a. brand integration, is that viewers can't TiVo past it because it's part of the show, and it lives on in any reruns or DVDs. "The reason that brand integration has been such voodoo," Cowan says, "is that brand marketers couldn't predict what the exposure would be like or do it multiple times." With NextMedium, marketers can, say, make a dozen placements for every hour of television. "Product placement," Watt says, "can erupt as the most powerful medium in the world."

Zie hier de volgende bedreiging voor de gevestigde orde van mediabureaus!!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in