'Enorme afname marketingbudgetten'


Het totale budget voor marketing in de Verenigde Staten beloopt dit jaar 615 miljard dollar. Ja, dat is wel erg weinig. Want in 2005 was dat nog bijna 1.000 miljard dollar, ofwel 1 biljoen dollar. Dat zegt een bureau dat luistert naar de naam Blackfriars Communications.
In een persbericht naar aanleiding van haar rapport over marketinguitgaven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOfwel: marketing als percentage van de totale omzet van Amerikaanse bedrijven loopt terug van bijna 9 procent in 2005 tot minder dan 5 procent in 2006.
Over het derde kwartaal van 2006 was de index marketinguitgaven echter 136, wat betekent dat er 36 procent meer is uitgegeven dan in een gemiddeld kwartaal in 2005. Maar in het tweede kwartaal van 2006 was het juist treurig gesteld met de marketinguitgaven.
En internet is ook helemaal uit de gratie volgens Blackfriars. Met een budget van 38 miljard voor internetreclame neemt het online aandeel af van 10 tot 7 procent van het totale marketingbudget. En alle online uitgaven tezamen maken 16 procent uit van het marketingbudget, veel minder dan de eerder verwachte 23 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid