Overslaan en naar de inhoud gaan

Als twee druppels water?

Vandaag is Skoeps.nl, de burgerjournalistieke site van PCM en Talpa, live gegaan. Op de site zie je beeld-nieuws dat je raakt, van de man…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is , de burgerjournalistieke site van PCM en Talpa, live gegaan. Op de site zie je beeld-nieuws dat je raakt, van de man en/of vrouw van de straat, zelf geschoten met mobieltje of camera.

related partner content for mobile comes here

Op Skoeps.nl gaat het om beelden van interessante gebeurtenissen: gebeurtenissen met nieuwswaarde.

Op de eerste dag een foto van Roodkapje (ze was even weg en dus flink in het nieuws, maar inmiddels weer terug in het Sprookjesbos), iets later gevolgd door een foto van ...het oppervlak van Mars. Verwarring: hoe komt een burger aan een foto van Mars op zijn/haar mobieltje? Of rekruteert Skoeps.nl soms ook buiten de dampkring? Het zal de opwinding van de eerste dag wel zijn.

Andere beelden passen overigens prima op Skoeps; ik zie beelden van een autokraak, een verkeerscontrole, slecht weer, brand in de stad...

Maar het logo, waar heb ik dat eerder gezien?

De ontwerpers van de site wilden klaarblijkelijk een tabloid-uitstraling dus hebben ze heel goed gekeken naar de Engelse en Duitse uitgaven op dat gebied. Hier de Engelse Sun:

En het logo van Die Stern, als twee druppels water...

Rood als achtergrond en het gebruikte lettertype lijken de standaard voor kranten en andere uitgaven die snel en flitsend nieuws willen brengen. Kijk bijvoorbeeld naar het logo van de , en naar die van de .

Dit waren zo de eerste titels die in me op kwamen, maar heeft iemand anders nog voorbeelden van logo's als voorbeeld gediend zouden kunnen hebben?

Skoeps.nl maakt voor de communicatie overigens gebruik van de diensten van Boomerang en de buzz-agents van Wom-bureau Buzzer.

1500 buzzers mochten in beta-fase schieten op de site en de features, en konden vervolgens geselecteerd worden om, gewapend met een gratis toestel van hoofsponsor Vodafone, zelf aan burgerjournalistiek te gaan doen.

Zo'n 200 buzzers bekijken de wereld alleen nog maar door de lens van hun mobieltje, voor 1 week tenmin-ste, zo meldt Buzzer in het persbericht: 'Skoeps Reporters gaan intensief bijdragen aan het nieuws op de nieuwssite en krijgen een volledige Reporter's uitrusting. Deze groep zal de komende week middels 1 of meerdere skoeps van zich laten horen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in