Overslaan en naar de inhoud gaan

De Telefoongids & Gouden Gids gaat Kamer informeren

In reactie op de ophef in de media en de Tweede Kamer over de huis-aan-huis verspreiding van De Telefoongids, gaat De Telefoongids & Gouden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de boodschap van de persverklaring waarmee De Telefoongids & Gouden Gids gistermiddag reageerde op het bericht dat er een zou zijn tegen de ongevraagde verspreiding van De Telefoongids.

related partner content for mobile comes here

Dit naar aanleiding van het initiatief van internetondernemer en -journalist Alexander Klöpping. Hij vindt het ongevraagd toezenden van de gids niet meer van deze tijd.

In de persverklaring wijst De Telefoongids & Gouden Gids er allereerst op dat de NOS in tweede instantie meldde dat het eerder verspreide bericht over die meerderheid in de Tweede Kamer voorbarig was.

Vervolgens worden in de persverklaring feiten over De Telefoongids gepresenteerd die laten zien dat het onjuist is dat niemand de papieren gids meer gebruikt. De Telefoongids laat al jaren maandelijks het gebruik van de papieren Telefoongids door TNS NIPO meten en beschikt daardoor altijd over actuele gebruikscijfers.

De site detelefoongids.nl wordt maandelijks door 5.8 miljoen gebruikers geraadpleegd, de mobiele Zoek & Vind app door 540 duizend consumenten. De papieren editie van De Telefoongids wordt anno 2012 nog steeds maandelijks door 3 miljoen gebruikers geraadpleegd (bron: TNS NIPO).

Ook in de omzet van De Telefoongids is deze beweging naar online zichtbaar: nu komt 50 pct van de omzet van De Telefoongids uit online diensten. Over drie jaar zal dat percentager zo’n 80 pct bedragen.

De verfijning van de distributie is gericht op niet-gebruikers. Deze groeiende groep, met name in de Randstad, wordt op dit moment diverse mogelijkheden geboden om aan te geven de gids niet meer te willen ontvangen.

Naast de mogelijkheid op de website is een proef in Den Haag dit jaar succesvol gebleken om huishoudens met een NEE-NEE sticker via een antwoordkaart alsnog de mogelijkheid te bieden de Telefoongids te ontvangen of zich definitief af te melden. In deze pilot heeft 70 pct van de respondenten aangegeven de gids alsnog te willen ontvangen, 30 pct heeft zich afgemeld.

Vervolgens is besloten om voor de distributiecyclus 2012/2013 in alle regio’s deze opt-out distributie uit te rollen.
Voor de komende jaren staat een verdere verfijning van de distributie richting niet-gebruikers hoog op de agenda.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in