De Telefoongids & Gouden Gids gaat Kamer informeren


Dat is de boodschap van de persverklaring waarmee De Telefoongids & Gouden Gids gistermiddag reageerde op het bericht dat er een Kamermeerderheid zou zijn tegen de ongevraagde verspreiding van De Telefoongids.
Dit naar aanleiding van het initiatief sterftelefoongidssterf.nl van internetondernemer en -journalist Alexander Klöpping. Hij vindt het ongevraagd toezenden van de gids niet meer van deze tijd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de persverklaring wijst De Telefoongids & Gouden Gids er allereerst op dat de NOS in tweede instantie meldde dat het eerder verspreide bericht over die meerderheid in de Tweede Kamer voorbarig was.
Vervolgens worden in de persverklaring feiten over De Telefoongids gepresenteerd die laten zien dat het onjuist is dat niemand de papieren gids meer gebruikt. De Telefoongids laat al jaren maandelijks het gebruik van de papieren Telefoongids door TNS NIPO meten en beschikt daardoor altijd over actuele gebruikscijfers.
De site detelefoongids.nl wordt maandelijks door 5.8 miljoen gebruikers geraadpleegd, de mobiele Zoek & Vind app door 540 duizend consumenten. De papieren editie van De Telefoongids wordt anno 2012 nog steeds maandelijks door 3 miljoen gebruikers geraadpleegd (bron: TNS NIPO).
Ook in de omzet van De Telefoongids is deze beweging naar online zichtbaar: nu komt 50 pct van de omzet van De Telefoongids uit online diensten. Over drie jaar zal dat percentager zo’n 80 pct bedragen.
De verfijning van de distributie is gericht op niet-gebruikers. Deze groeiende groep, met name in de Randstad, wordt op dit moment diverse mogelijkheden geboden om aan te geven de gids niet meer te willen ontvangen.
Naast de mogelijkheid op de website is een proef in Den Haag dit jaar succesvol gebleken om huishoudens met een NEE-NEE sticker via een antwoordkaart alsnog de mogelijkheid te bieden de Telefoongids te ontvangen of zich definitief af te melden. In deze pilot heeft 70 pct van de respondenten aangegeven de gids alsnog te willen ontvangen, 30 pct heeft zich afgemeld.
Vervolgens is besloten om voor de distributiecyclus 2012/2013 in alle regio’s deze opt-out distributie uit te rollen.
Voor de komende jaren staat een verdere verfijning van de distributie richting niet-gebruikers hoog op de agenda.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid