Overslaan en naar de inhoud gaan

`Omzet tv-reclame eerste helft 2012 472 miljoen euro`

De netto bestedingen voor tv-reclame voor spot en non-spot zijn in het eerste halfjaar van 2012 uitgekomen op 472 miljoen euro. Dat meldt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ten opzichte van het eerste halfjaar 2011 laat de tv-reclame markt een lichte daling zien van 3,5 procent.

related partner content for mobile comes here

De spotomzet is in het eerste halfjaar van 2012 uitgekomen op 415 miljoen euro, een lichte daling van 3,7 procent ten opzichte van 2011. De daling was in het tweede kwartaal sterker dan in het eerste kwartaal onder meer als gevolg van de vroege uitschakeling van het Nederlands elftal.

publiceert nu ook ook op halfjaarbasis de omzetten voor non-spot. Dit is omzet gerealiseerd met onder andere billboarding, brand promotions, product placement en programma participatie. In de eerste helft van 2012 bedroeg deze omzet 57 miljoen euro. Vorig jaar was dit in dezelfde periode nagenoeg gelijk met 58 miljoen euro.

De tv-markt daalt in het eerste half jaar niet over de gehele linie. De branches Financiële Dienstverlening, Persoonlijke Verzorging, Telecom & ICT en Voeding- & Genotmiddelen laten een daling zien in hun besteding. Daar tegenover staat dat de branches Retail, Automotive en Overheid & Educatie meer besteed hebben in het eerste half jaar. Dit blijkt uit de bruto mediaregistraties van Nielsen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in