`Omzet tv-reclame eerste helft 2012 472 miljoen euro`


Ten opzichte van het eerste halfjaar 2011 laat de tv-reclame markt een lichte daling zien van 3,5 procent.
De spotomzet is in het eerste halfjaar van 2012 uitgekomen op 415 miljoen euro, een lichte daling van 3,7 procent ten opzichte van 2011. De daling was in het tweede kwartaal sterker dan in het eerste kwartaal onder meer als gevolg van de vroege uitschakeling van het Nederlands elftal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSpot publiceert nu ook ook op halfjaarbasis de omzetten voor non-spot. Dit is omzet gerealiseerd met onder andere billboarding, brand promotions, product placement en programma participatie. In de eerste helft van 2012 bedroeg deze omzet 57 miljoen euro. Vorig jaar was dit in dezelfde periode nagenoeg gelijk met 58 miljoen euro.
De tv-markt daalt in het eerste half jaar niet over de gehele linie. De branches Financiële Dienstverlening, Persoonlijke Verzorging, Telecom & ICT en Voeding- & Genotmiddelen laten een daling zien in hun besteding. Daar tegenover staat dat de branches Retail, Automotive en Overheid & Educatie meer besteed hebben in het eerste half jaar. Dit blijkt uit de bruto mediaregistraties van Nielsen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid