Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft start met interactieve NUads

Microsoft gaat vanaf de herfst van dit jaar interactieve NUads verkopen op zijn Xbox Live.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met NUads kunnen adverteerders hun normale 30-seconden durende commercials voorzien van een interactieve laag. De commercial wordt – net als de games op de Xbox Kinect - bestuurbaar met de stem en met de bewegingen die de gamer maakt.

related partner content for mobile comes here

Toyota, Unilever en Samsung Mobile USA zijn de eerste adverteerders die gebruik gaan maken van NUads.

Microsoft bewerkte al Toyota’s "Reinvented" commercial, die tijdens de Super Bowl te zien was. In de Xbox-versie vraagt Toyota aan de kijkers wat ze ‘opnieuw uitgevonden’ zouden willen hebben. Kijkers kunnen antwoorden met hu n stem, of met een beweging. Dat levert weer mooie feedback op voor Toyota, feedback die het merk kan gebruiken voor de volgende campagne.

De mogelijkheid met je stem of handen de commercial te beïnvloeden is tot nu toe de enige feature van NUads: zo kun je niets kopen, of doorlinken naar een website voor meer informatie. Het is ook niet mogelijk om commercial ste maken specifiek voor de Xbox: NUads wordt alleen gebruikt voor bestaande tv-commercials.

Maar voor de merken die nu instappen is dat voldoende. Volgens Toyota is het al prachtig dat deze techniek consumenten laat interacteren met (voorheen traditionele) advertising.

Unilever stapt erin met Axe, met de campagne rond Axe Attract for Him and for Her. In het NUads-format vraagt Axe (in dit geval Lynx omdat het de Britse variant van de campagne betreft) aan het publiek of het Lynx Effect aan meisjes gegeven mag worden. Kijkers kunnen vervolgens kiezen uit "Yes, of course" or "No way".

Microsoft Advertising onderzocht welke doelgroep bereikt kan worden met NUads. De kerndoelgroep is een jongere man, met een redelijk inkomen.

Enkele cijfers:
- 61 procent is man
- 70 procent is tussen de 18 en 34
- 20 perocent is tussen de 35 en 44
- 88 procent verdient meer dan 30,000 pond
- 37 procent verdient meer dan 100,000 pond

Bron: Mediabuyerplanner.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in