Overslaan en naar de inhoud gaan

Ajax partner Jupiler

De samenwerking met Amstel wordt overgenomen door Jupiler.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Belgische biermerk Jupiler, eigendom van het brouwersconcern AB Inbev is de nieuwe partner van Ajax. De twee partijen wisten overeenstemming te bereiken en hebben een contract voor in ieder geval drie jaar getekend. De intentie is om het contract daarna nog twee jaar te verlengen.

related partner content for mobile comes here

Commercieel directeur van Ajax, Henri van der Aat, zegt dat het contract met Amstel afliep. ‘Wij zijn ons daarom gaan oriënteren.’ Uit de keuze voor Jupiler blijkt dat Ajax er niet alles aan gelegen ligt om een biermerk aan zich te verbinden dat dicht bij de Amsterdamse identiteit ligt (Heineken of Amstel). Een woordvoerder van Ajax laat weten dat de keuze voor Jupiler puur een ‘commerciële zaak’ is geweest.

Woordvoerster van AB Inbev, Annemieke Matthijssen, zegt dat voor het partnership is gekozen vanwege de gigantische achterban die Ajax heeft in Nederland. Het gaat volgens haar om 46 procent van de bevolking, 7,5 miljoen fans. Dan zijn er nog 85 duizend leden van de supportersvereniging en een miljoen bezoekers per maand op ajax.nl. Matthijssen zegt dat Jupiler en Ajax samen aantrekkelijke programma’s willen gaan ontwikkelen voor de fans in het hele land. 'We kijken er naar uit om samen met Ajax allerlei creatieve ideeën uit te rollen.

Naast de verwachte media exposure verkrijgt Jupiler de schenkrechten in de Arena. Belangrijk volgens Matthijssen, omdat Jupiler en Ajax dezelfde waarden delen: vriendschap, plezier, samenzijn.

Jupiler zal niet te zien zijn op het shirt. Financiële details over het partnership worden niet vrijgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in