Alcohol-slogan moet langer in beeld
De slogan 'Alcohol onder de 16, nog even niet' moet voortaan langer in beeld zijn tijdens reclameboodschappen voor zwakalcoholische dranken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) hoopt daarmee dat de boodschap dan beter blijft hangen bij kijkers. Volgens de nieuwe richtlijnen van Stiva moet de slogan 5 in plaats van 3 seconden in beeld zijn.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Als een commercial gevolgd wordt door een tag-on, een kort filmpje dat later in hetzelfde reclameblok wordt uitgezonden, moet ook daarin voortaan de slagzin in beeld worden gebracht. Producenten die zich niet aan de afspraken houden, riskeren een klacht bij de Reclame Code Commissie (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid