Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Verzekeraars weinig oog voor duurzaamheid’

Grote Nederlandse verzekeraars hebben in hun investeringsbeleid nauwelijks oog voor duurzaamheid, terwijl over dit onderwerp wel veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De initiatiefnemers van de , die in 2009 ook de Eerlijke Bankwijzer oprichtten, namen het investeringsbeleid bij tien levensverzekeraars onder de loep: ING, Achmea, SNS Reaal, ASR, Delta Lloyd, Aegon, Allianz, APG, Legal&General en Generali.
Het bleek dat voor thema’s als klimaatverandering, gezondheid, natuur en dierenwelzijn vaak amper aandacht is bij een besluit om in een bepaalde onderneming te beleggen. En voor beleid op mensenrechten scoorden slechts twee verzekeraars ‘goed’, waar de rest niet verder kwam dan ‘zeer slecht’ tot ‘onvoldoende’.

related partner content for mobile comes here

ASR: uitschieter naar boven
‘Van verzekeraars mag worden verwacht dat zij alle breed gedragen internationale verdragen, standaarden en initiatieven voor duurzame ontwikkeling naleven’, vindt projectleider Titus Bolten. ‘Gelukkig zijn er ook een paar uitschieters naar boven’, zegt hij. ‘Zoals de 9 voor het beleid van ASR op het gebied van wapens, en de 9 van ING voor haar beleid op arbeidsrechten. Die kant moet het op.’
Het onderzoek focuste zich op levensverzekeraars omdat zij over de lange termijn beleggen en als aandeelhouders invloed kunnen uitoefenen op de bedrijven waarin zij investeren.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in