Overslaan en naar de inhoud gaan

Banners werken op smart TV

Smart TV (TV met internetmogelijkheid) is een effectief medium voor adverteerders, zo blijkt volgens nieuw, Amerikaanse onderzoek. Banners…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nielsen deed onderzoek naar de gebruikers en het gebruik van smart TV’s, in opdracht van YuMe (een video-advertising provider) en LG.

related partner content for mobile comes here

Adverteren op smart TV heeft een positievere impact op merk metrics (index score van 114) dan traditionele TV (benchmark score van 100), zo blijkt.

Kleine homepage banners scoren wel minder dan traditionele tv (88), portal banners doen het iets beter (104) en de zogenaamde picture in picture (PIP) doen het een stuk beter (123). Een compleet advertisingpakket scoort het beste: 134.

Met name aankoopintentie en aanbevelingen worden getriggerd: respectievelijk 120 en 122.

PIP zorgt niet voor een grotere aankoopintentie, wel voor een grotere brand recall (132) dan traditionele TV.

De onderzoekers zagen ook dat smart TV kijkers ontvankelijker zijn voor (de juiste) commerciële boodschappen. 67 procent zou op een advertentie klikken als deze zou gaan over een interessant product of merk. 59 procent zou het doen als advertenties relevant zouden zijn.

Smart TV kijkers zien het grote scherm als voornaamste meerwaarde van internetten op TV. 61 procent gebruikt het scherm om gratis internetvideo te kijken. 60 procent gebruikt het om online te surfen, 50 procent kijkt naar betaalde online videocontent. Van de apps worden entertainment-, weer en nieuwsapps het meeste gebruikt.

De onderzoekers deden telefonische interviews met 100 respondenten, en 400 respondenten vulden een online onderzoek in.

Overbodig
Blijft de vraag of smart TV’s echt zullen aanslaan, gezien het grote succes van het tweede scherm. Een smart TV lijkt overbodig te worden nu veel mensen met een tablet op de bank zitten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in