Banners werken op smart TV
Nielsen deed onderzoek naar de gebruikers en het gebruik van smart TV’s, in opdracht van YuMe (een video-advertising provider) en LG.
Adverteren op smart TV heeft een positievere impact op merk metrics (index score van 114) dan traditionele TV (benchmark score van 100), zo blijkt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKleine homepage banners scoren wel minder dan traditionele tv (88), portal banners doen het iets beter (104) en de zogenaamde picture in picture (PIP) doen het een stuk beter (123). Een compleet advertisingpakket scoort het beste: 134.
Met name aankoopintentie en aanbevelingen worden getriggerd: respectievelijk 120 en 122.
PIP zorgt niet voor een grotere aankoopintentie, wel voor een grotere brand recall (132) dan traditionele TV.
De onderzoekers zagen ook dat smart TV kijkers ontvankelijker zijn voor (de juiste) commerciële boodschappen. 67 procent zou op een advertentie klikken als deze zou gaan over een interessant product of merk. 59 procent zou het doen als advertenties relevant zouden zijn.
Smart TV kijkers zien het grote scherm als voornaamste meerwaarde van internetten op TV. 61 procent gebruikt het scherm om gratis internetvideo te kijken. 60 procent gebruikt het om online te surfen, 50 procent kijkt naar betaalde online videocontent. Van de apps worden entertainment-, weer en nieuwsapps het meeste gebruikt.
De onderzoekers deden telefonische interviews met 100 respondenten, en 400 respondenten vulden een online onderzoek in.
Overbodig
Blijft de vraag of smart TV’s echt zullen aanslaan, gezien het grote succes van het tweede scherm. Een smart TV lijkt overbodig te worden nu veel mensen met een tablet op de bank zitten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid