Nieuwe prijzenoorlog supermarkten
Verschillende experts spraken afgelopen weekend al over een nieuwe prijzenoorlog. Albert Heijn zou vooral aandeel willen terugwinnen op Lidl, dat er volgens marktonderzoeksbureau GfK in een jaar tijd zo'n 360.000 huishoudens bij kreeg. Deze klanten zouden van AH afkomstig zijn.
Albert Heijn verlaagt de prijzen van A-merken. AH wil met de actie de betaalbaarheid onderstrepen, zegt AH-topman Sander van der Laan in het AD.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEr was in 2003 ook een prijzenoorlog tussen supermarkten. Die werkte toen averechts en bezorgde de supers een slecht imago omdat de prijzen daarna weer omhoog gingen. Volgens Albert Heijn is de situatie deze keer anders. Van der Laan: 'Dit verandert niets aan onze positie in de markt. Qua prijzen zitten we in het midden en blijven we in het midden zitten. Daarom denken we dat dit de markt niet in beweging zal brengen.'
Enkele andere supermarktketens hebben inmiddels al laten weten mee te gaan in de prijzenslag.
De commercial van AH waarin de prijsverlagingen worden aangekondigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid