Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe prijzenoorlog supermarkten

Albert Heijn begint vandaag een nieuwe prijzenslag. Duizend artikelen worden in prijs verlaagd. AH komt vandaag ook met een commercial om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verschillende experts spraken afgelopen weekend al over een nieuwe prijzenoorlog. Albert Heijn zou vooral aandeel willen terugwinnen op Lidl, dat er volgens marktonderzoeksbureau GfK in een jaar tijd zo'n 360.000 huishoudens bij kreeg. Deze klanten zouden van AH afkomstig zijn.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn verlaagt de prijzen van A-merken. AH wil met de actie de betaalbaarheid onderstrepen, zegt AH-topman Sander van der Laan in het AD.

Er was in 2003 ook een prijzenoorlog tussen supermarkten. Die werkte toen averechts en bezorgde de supers een slecht imago omdat de prijzen daarna weer omhoog gingen. Volgens Albert Heijn is de situatie deze keer anders. Van der Laan: 'Dit verandert niets aan onze positie in de markt. Qua prijzen zitten we in het midden en blijven we in het midden zitten. Daarom denken we dat dit de markt niet in beweging zal brengen.'

Enkele andere supermarktketens hebben inmiddels al laten weten mee te gaan in de prijzenslag.

De commercial van AH waarin de prijsverlagingen worden aangekondigd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in