Overslaan en naar de inhoud gaan

Boek over QR codes verschenen

Praktijkgids en inspiratieboek "QR codes succesvol inzetten!" voor de marketeer is het eerste Nederlandstalige boek over QR codes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met dit boek laat auteur Frans Hendrikx zien hoe ook een kleinere MKB onderneming of organisatie succesvol kan zijn met QR codes. Hoe de code actief en met succes ingezet kan worden en een krachtig onderdeel van moderne mobiele marketing kan zijn.

related partner content for mobile comes here

Frans Hendrikx stelt in zijn boek: “Het is niet de technologie die bepaalt of een QR-campagne succesvol is of niet, maar de creatieve manier waarop de marketeer de QR code gebruikt om positieve ervaringen voor zijn publiek te creëren.”

“QR codes kunnen goud opleveren voor marketeers”, zegt Hendrikx. Toch gaat het nog vaak mis met de Code der codes. Ruim 70 % van de toegepaste QR codes leidt niet tot het gewenste resultaat. Men mikt op meer klanten, meer verkopen, betere relaties of wat ook de bedoeling is van een campagne met QR codes, maar het mislukt omdat er geen goed idee of gestructureerd plan achter zit. Wat rest is meestal teleurstelling bij de maker en niet in de laatste plaats bij degene die de moeite heeft gedaan om de code te scannen.
Door ondeskundige inzet van de QR code wordt schade toegebracht aan het imago van bedrijven en aan de QR code als eigentijdse marketingtool. Dat het eenvoudig beter kan laat Hendrikx zien door in zijn boek aan te geven wat de valkuilen zijn, wat de succesfactoren en waar je verder op moet letten als je de QR code actief wilt inzetten.

Alle onderdelen komen aan bod, van een hele campagne tot een slim opgebouwde QR code en een gebruikersvriendelijke, vaak mobiele website. Ook de kosten, speciale mogelijkheden en tools worden onder de loep genomen. Tot slot wordt met een aantal praktijkcases een indruk gegeven van hoe een weldoordachte campagne met QR codes altijd Quick Respons en (meestal) succes oplevert.

Het boek QR codes succesvol inzetten! is verkrijgbaar bij de boekhandel en via internet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in