Overslaan en naar de inhoud gaan

Beeldkracht

Communicatief is dat een sappige klus te noemen: het optuigen van een nieuwe uitvoeringsorganisatie, het mobiliseren en activeren van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatief is dat een sappige klus te noemen: het optuigen van een nieuwe uitvoeringsorganisatie, het mobiliseren en activeren van maatschappelijke organisaties. En het plek geven aan aan burgerinitiatieven, vrijwilligerswerk en mantelzorg. Afgelopen week organiseerde ik samen met een heel team van de Gemeente Zaanstad een grote bijeenkomst in het Zaantheater hierover. Doel: input krijgen voor het beleidskader dat de uitwerking biedt van de nieuwe gemeente-taken. En wat ik toen opnieuw merkte: de kracht van de verbeelding.

related partner content for mobile comes here

Al meer dan 19 jaar werk ik samen met de , een collectief van tekenaars die discussies in beeld brengen. Het Utrecht Centrum Project, WMO in Bloemendaal, Rijkswaterstaat, planvorming Zuidasdok, inrichting van de Gedempte Gracht. Steeds blijkt het werk van Carolien Feldbrugge, Peti Buchel en anderen er toe in staat te zijn om die zaken waar het om draait op een heldere manier te verbeelden.En dat kan helpen om de boel in beweging te krijgen en verandering te bewerkstelligen, zoals oud collega Huib Koeleman ook benadrukt in het septembernummer van Communicatie.

Het leuke is dat de gemaakte tekeningen niet alleen tijdens de bijeenkomst maar juist om in het vervolgtraject een belangrijke rol kunnen spelen in de communicatie. En met een beetje geluk gaan ze een eigen leven, zoals ik eerder ook al heb meegemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in