Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren op Twitter gaat groot worden

Arke is een pionier in bulkvakanties én in adverteren op Twitter. Doorgaan, Arke!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enige opwinding in het weekend van 14 en 15 september op Twitter. Een aantal merken is begonnen met adverteren. Ik kreeg alleen maar een 'Uitgelicht'-tweet van Booz Allen Hamilton in mijn timeline. (Vraag me niet waarom de Twittermachine mij koppelt aan te dure consultants).
Anderen kregen Arke. En daar, bij Arke, zat wat irritatie.
Twitter wil naar de beurs. Gruwelijk veel miljarden ophalen. Dat lukt alleen maar als eindelijk die miljoenen gebruikers geld gaan opleveren in plaats van kosten. Eerste belangrijkste business model is uiteraard: advertenties in timelines naar binnen werken. Hoe scherper je de adverterende merken een doelgroep kunt aanbieden, hoe lucratiever die handel wordt.
Arke doet dus mee. Als pionier. Heel goed. Zijn we erg blij mee.
Het gevolg is wel dat een aantal mensen - enigszins voorspelbaar - boos wordt.
'Gewone' consumententwitteraars werden echt heel erg boos, zoals de timeline van laat zien.
Een sportfotograaf uit Sittard is boos op die 'tokkievakantie-operator'. Een werkzoekende manager dreigt nooit meer op vakantie te gaan met Arke, terwijl ze waarschijnlijk binnenkort niet echt anders meer kan dan af te reizen met de Arke-charter.
En ten slotte waren er uiteraard Twitterexperts die menen dat Twitter eerst een betaalde reclamevrije variant moet gaan bieden. Die ze zelf absoluut niet gaan gebruiken, want waarom een euro uitgeven aan Twitter als je er gratis gebruik van kunt maken?
Google, Youtube en Facebook gingen Twitter voor. Eerst veel gebruikers binnenlokken. Daarna reclame in beeld brengen. En vervolgens kort in discussie met de markt over deze kwestie. Ook bij Google en Facebook werden mensen eerst boos. Maar het leven gaat natuurlijk gewoon verder en de miljarden zullen binnenstromen.
Is daar iets mis mee? Nee, natuurlijk niet. Heeft iemand een beter idee soms?

related partner content for mobile comes here

Niet iedereen is boos. De social media manager van verbaast zich over de opwinding van de free riders op Twitter, die niet begrijpen dat er ooit iets terugverdiend moet worden.
Twitter is voor merkmanagers absoluut interessant en is als geen ander social media-kanaal in staat om redelijk scherp de Uitgelicht-tweets onder de aandacht van de doelgroep te brengen.
Misschien weten die boze mensen dat ook heel erg goed en zijn ze vooral boos dat zij de uitverkorenen zijn om uitgerekend de aanbiedingen van de Jumbo onder de touroperators in hun timeline te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in