Overslaan en naar de inhoud gaan

Trendrapport over digitaal betaalde wereld

In de wereld waar Bitcoins ineens goud waard zijn is het goed om te kijken hoe jij en ik eigenlijk tegen een gedigitaliseerde betaalde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de wereld waar ineens goud waard zijn is het goed om te kijken hoe jij en ik eigenlijk tegen een gedigitaliseerde betaalde wereld aankijken. , die de volgende stap zet in mobile commerce via Twitter. Speciale hashtags maakten het mogelijk om online bij een handvol retailers je aankopen te doen. Op de manier dat AmEx de nieuwe dienst op de markt bracht legde nog wel een link tussen een online betaling en gebruik van een fysiek product (creditcard). Steeds meer en meer is die link wel aan het verdwijnen en een van en Embracing Analog: Why Physical Is Hot geeft goed weer hoe jij en ik de digitale betalende wereld ervaren.

related partner content for mobile comes here

Een quote uit het rapport laat je niet direct op het puntje van je stoel doen zitten
maar geeft wel goed de tendens weer die er nu heerst: "As we buy more apps, e-books and downloads, and as digital screens become our default interface with the world, we seem to increasingly seek out physical objects and experiences." Er wordt meer en meer online ondernomen maar daar missen wij toch wat. In 79 procent van de gevallen zeggen de ondervraagden van het onderzoek dat er een gemis is aan herinneringen aan fysieke producten zoals foto’s, brieven of boeken
met aantekeningen.

Waar komt het gemis vandaan?

Het antwoord wordt gegeven in het trend rapport. Het gemak hoe alles digitaal geregeld is (even de daargelaten), doet ook beseffen dat digitale activiteiten minder speciaal en waardevol zijn. Een hang naar nostalgie voor fysieke producten is toegenomen en bedrijven weten daar ook slim op in te spelen door het aangename online en offline te combineren. Neem, een app die van je afbeeldingen op je smartphone ansichtkaarten maakt. Of , dat van de welbekende button een mp3 speler maakt. Zo zijn er vast nog talloze initiatieven te noemen die het aangename van online en offline combineren. Met Bitcoins en hashtags van AmEx zijn de ontwikkelingen binnen het online betalingsverkeer niet meer weg te denken en zal de digitale betaalde trend zich nog verder ontwikkelen. JWT voorspelt al jaren de opkomst van mobiel betalen en het gebruik van je smartphone als elektronische portomonnee. Ik ben benieuwd of dan de roep om nostalgische offline producten verder zal toenemen. Wellicht dat de Nederlandse trots Castelijn en Beerens daarop verder kan anticiperen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in