Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders willen Nederlandse merken

Het is niet verrassend, maar bijna de helft van de Nederlanders heeft bij zijn merkkeuze een voorkeur voor Nederlandse merken. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trendbox meldt dat ongeveer de helft van de respondenten geen voorkeur heeft en de rest, een zeer klein percentage, kiest voor een buitenlands merk. Daarbij scoren merken uit Japan (8 procent), Duitsland (7 procent) en de Verenigde Staten (5 procent) het hoogst. In de top vijf van spontaan genoemde superbrands staan drie Nederlandse merken. Douwe Egberts voert de lijst aan, gevolgd door Coca-Cola, Philips, Sony en Heineken.

related partner content for mobile comes here

Het Superbrands-boek beschrijft de geschiedenis, ontwikkelingen en successen van 53 topmerken in Nederland. Zesentwintig van de 53 Superbrands in het boek zijn Nederlandse merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in