Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Lanschot Kempen geeft klant 'de tijd' en meer campagnes

Ook Zilveren Kruis, Albert Heijn, Fonds Gehandicaptensport en Hogeschool InHolland spelen zichzelf in de kijker.
kempen
Outdoorcampagne Van Lanschot Kempen in Amsterdam.
kempen
Outdoorcampagne Van Lanschot Kempen in Amsterdam.

Zilveren Kruis en de negatieve impact van social media

Nederlandse jongeren zitten vastgeplakt aan hun scherm: gemiddeld meer dan vier uur per dag besteden ze aan social media. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

Zilveren Kruis en reclamebureau Natwerk willen dit tegengaan met de campagne 'Social minderen'. Geen brave boodschap, aldus Natwerk, maar een confrontatie met de mentale schade die eindeloos scrollen kan aanrichten. 'Op scherpe en confronterende wijze vragen we aandacht voor een groeiend probleem en dagen we jongeren uit om de regie terug te pakken', aldus Zilveren Kruis.

In de campagnevideo komen zaken als gevoelens van eenzaamheid, verminderde concentratie en onzekerheid duidelijk naar voren. Door die situaties uit het dagelijks leven te belichten, hoopt Zilveren Kruis jongeren aan te zetten tot het nadenken over hun eigen schermtijd en hen te stimuleren om een 'gezondere balans' te vinden.

Via zilverenkruis.nl/socialminderen biedt de zorgverzekeraar zelfhulp-tools en praktische inzichten waarmee jongeren bewust worden gemaakt van de mogelijke effecten van social media-gebruik. Ook kunnen jongeren een test doen die inzicht geeft in hun eigen schermtijd, gratis deelnemen aan de zelfhulpcursus 'Je smartphone de baas' en meedoen aan een '24-uurs online detox'.

Verder is er podcastserie 'Gevangen in je feed' waarin journalist Doortje Smithuijsen met verschillende gasten in gesprek gaat over hoe social media een (negatieve) rol speelde in hun leven. Én er is The Offline Zone, een tijdelijke 'huiskamer' op Utrecht Centraal, waar voorbijgangers even kunnen 'ontprikkelen'. Wie zijn telefoon in een kluisje stopt, krijgt toegang tot de woonkamer waar men kan puzzelen en lezen.

Tom te Buck, strateeg bij Natwerk: 'We willen niet met het vingertje wijzen, maar juist op een toegankelijke manier bewustwording creëren en mensen in beweging brengen. Of dat nu via een tv-commercial is of door letterlijk even offline te gaan op Utrecht Centraal.'

De campagne (productie: Czar) wordt uitgerold via televisie, online video en outdoor.

Credits:
Opdrachtgever: Zilveren Kruis, Fleur de Nijs, Marlies van Voorthuizen
Bureau: Natwerk
Creatives: Barend Stegeman & Wessel Beumer
Strategie: Jurgen Retra & Tom te Buck
Producer: Rosa Staal
Account director: Pim Jansen
Productiebedrijf: Czar
Regisseur: Aaron van Valen
Montage: Jorien Voogt, Erik ten Brinke & Amber Hooijmans
Postproductie: Storm
Podcast productie: New Tree Media
Grading: Roman Strijbos / Het Kleurlokaal
Muziek, sound design & voice-over: Bertus Pelser – Amp.Amsterdam
Social bureau: Yune

'De tijd' van Van Lanschot Kempen

De financiële instelling Van Lanschot Kempen, gespecialiseerd in private banking, lanceert een campagne die draait om het meest waardevolle bezit van zijn klanten: tijd.

Eigen onderzoek onder de klanten van Van Lanschot Kempen wijst uit dat zij niet per sé gelukkiger worden van alleen een stijging van hun vermogen, maar juist wanneer ze dat vermogen kunnen gebruiken om ruimte te creëren voor tijd.

'Als private bank begrijpen we dat voor onze doelgroep vermogen geen doel op zich is, maar dat het verlangen ligt in de wereld van mogelijkheden die het brengt', aldus Van Lanschot Kempen. 'We geven 'tijd' aan het vermogen van onze klanten, zodat zij zich kunnen richten op wat voor hen echt belangrijk is. We praten vanaf nu niet langer over geld, maar over tijd', aldus Van Lanschot Kempen.

'Tijd die je als klant wint omdat je niet met je vermogen bezig hoeft te zijn, tijd die onze private bankers dag en nacht voor jou maken en tijd die je kunt besteden aan wat jij belangrijk vindt. Oftewel, jouw tijd.'

Dawn: 'Het gevoel van 'quiet luxury' sijpelt door in het hele merk. Van de campagne tot de hernieuwde visuele identiteit. In de campagnevideo's zien we mensen tijd besteden aan wat zij het liefste doen. Of nu dat nu tijd voor elkaar of tijd voor de volgende stap in hun carrière is.'

De campagne (productie: Artillerie) wordt uitgerold via online video, outdoor, print en de bioscoop.

Credits:
Bureau: Dawn

Regisseur: Caroline Koning
D.O.P.: Douwe Hennink
Productiemaatschappij: Artillerie
Fotograaf: Franz Grünewald
Muziek: Gustav Karlström
Postproductie: The Compound
Grading: De Grot

De vrolijke paasstemming van Albert Heijn

Pasen staat in het teken van samenzijn, genieten en natuurlijk lekker eten. Dat is het ietwat clichématige inzicht van Albert Heijn in z'n nieuwe Paascampagne. 'En niets brengt je meer in de vrolijke paasstemming dan de geur van versgebakken croissants - het hart van ons paasassortiment.'

De Zaanse grootgrutter presenteert deze Pasen een assortiment met zogeheten bakkerijproducten, zoals de Baguettekrans, sticky duo buns en de Cretzel. 'Daarmee wordt het een wel héél vrolijk Pasen', aldus de supermarktketen.

De campagne, die is ontwikkeld door TBWA\Neboko, wordt uitgerold op televisie en de winkelvloer en via online video.

Fonds Gehandicaptensport viert 50-jarig jubileum met 'Sarah-pop'

Fonds Gehandicaptensport bestaat vijftig jaar en viert dat met 'de allereerste gehandicapte Sarah-pop ooit'. Het gaat om een dertig meter hoge opblaaspop met een running blade, die momenteel bij het Olympisch Stadion in Amsterdam te zien is.

De Sarah-pop speelt tevens de hoofdrol in een online video die aandacht vraagt voor het belang van toegankelijke sport voor iedereen. In de video kijken we naar de pop die leegloopt waardoor het jubileumfeest in duigen lijkt te vallen, tot een spandoek in beeld verschijnt met de boodschap: 'Het is past feest als iedereen kan sporten'.

Met de campagne (bureau: TBWA\Neboko) wil Fonds Gehandicaptensport stilstaan bij de resultaten die het in vijftig jaar behaald heeft. Zo is bijvoorbeeld de sportparticipatie onder Nederlanders met een beperking toegenomen tot 34%.

De campagne maakt verder gebruik van een zogeheten fake out of home-strategie, waarbij 3D-objecten digitaal in een realistische omgeving worden geplaatst. Dit visuele concept creëert de illusie van een gigantische opblaaspop die in de stad staat, terwijl het in werkelijkheid een digitale creatie is. De Sarah-pop is ontworpen en geanimeerd door 3D-animatiestudio Colorbleed.

InHolland zet TikTok in om studenten te werven

Hogeschool InHolland heeft een campagne op TikTok uitgerold om nieuwe studenten te werven. De onderwijsinstelling ziet een groeiende trend waarbij jongeren social media -en dan met name TikTok- inzetten in hun zoektocht naar een eventuele opleiding.

Door in te zetten op 'social SEO' wil de opleider meer aanmeldingen genereren voor zorg- en welzijn-studies. De campagne is ontwikkeld door Team5PM.

InHolland: 'We maken het voor toekomstige studenten eenvoudiger om onze zorgopleidingen te ontdekken. We ondersteunen hen in de oriëntatiefase door antwoord te geven op allerhande vragen. In de campagne delen huidige studenten hun ervaringen, zodat toekomstige studenten een juist beeld krijgen van hoe het is om bij InHolland te studeren.'

Team5PM: 'Deze aanpak vergroot niet alleen de zichtbaarheid van InHolland, maar zorgt er ook voor dat we studenten bereiken die echt geïnteresseerd zijn in een carrière in de zorg.'


De TikTok-video's zijn hier te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in