Overslaan en naar de inhoud gaan

Mbo-studenten willen leren via Instagram, Volkswagen komt met interactieve lesmethode

Interactieve helm op en vanaf het dak lesgeven; dat doen vakspecialisten via Instagram aan mbo-leerlingen.

Volkswagen Bedrijfswagens introduceert een lesmethode via Instagram voor ROC-leerlingen. Via Instagram Stories kunnen zij vragen stellen en meekijken bij vakspecialisten, die bijvoorbeeld zonnepanelen aanleggen. De campagne is opgezet door Achtung! mcgarrybowen ter ondersteuning van de identiteit van Volkswagen Bedrijfswagens.

related partner content for mobile comes here

Vakmensen van de toekomst

Volkswagen Bedrijfswagens wil met hun bussen 'het verschil maken' voor vakmensen. De lesmethode, genaamd ‘Klassewerk’, is ontwikkeld rondom de pay-off ‘Verschil moet er zijn’. Lukas Jeukens, senior brand communication manager bij Volkswagen Bedrijfswagens: ‘Met Klassewerk dragen we bij aan de kwaliteit van vakopleidingen en brengen we vakmensen en studenten met elkaar in contact. Zo maken we het verschil voor vakmensen van de toekomst.'

Kijkje achter de schermen

Het idee voor Klassewerk is ontstaan naar aanleiding van een onderzoek onder studenten van ROC Amsterdam en mboRijnland. Daaruit blijkt dat leerlingen het leuk vinden om een kijkje achter de schermen te nemen bij vakspecialisten. Voor de kennisoverdracht is Instagram gekozen, omdat de helft aangeeft dat ze het leuk vindt om via dat kanaal les te krijgen. 

Vrijdag 10 mei vindt de eerste les van de pilot plaats. De eerste vier sessies gaan over duurzaam bouwen en worden verzorgd door specialisten die in een Volkswagen Bedrijfswagen rijden. Voor de vijfde les kunnen vakmensen uit heel Nederland zich aanmelden, ook diegenen die niet in een Volkswagen rijden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

En hoe moet het nou als je als ROC-leerling groot wantrouwen hebt tegen Zuckerberg en derhalve niet op Instagram zit? Of gewoon omdat je Instagram sowies niks vindt?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in