Overslaan en naar de inhoud gaan

Maurten blurt gezichten van atleten om schending andere sponsorcontracten te voorkomen

Het Zweedse sportvoedingsmerk lanceert ook een ‘incognito’ productlijn zonder enige vorm van merkuiting op de verpakkingen.
Blur
Blur

Maurten lanceert een campagne waarin verschillende atleten uit diverse disciplines te zien zijn. Het enige wat niet goed zichtbaar is, zijn hun hoofden. Het sportvoedingsmerk heeft hun gezichten namelijk geblurd.

related partner content for mobile comes here

Grote atleten als Mo Farah, Eliud Kipchoge, Mary Keitany en Jan Frodeno maken gebruik van Maurten-producten. Er zijn echter ook veel sporters die Maurten onofficieel gebruiken, omdat deze atleten worden gesponsord door grotere sportvoedingsmerken.

‘Veel atleten gebruiken onze producten buiten het zicht van de camera, omdat ze officieel worden gesponsord door een ander groot merk’, vertelt Philip Ahlqwist, Head of Brand van Maurten. Dit geldt voor atleten uit de wielersport, maar ook voor professionele sporters uit het triatlon en ultralopen. ‘Waar de meeste merken teleurgesteld zouden zijn, wanneer hun product niet alle mogelijke aandacht krijgt, zijn wij dat niet. Wij willen atleten en hun prestaties op de eerste plaats zetten. Om dit te bewijzen komen we met Maurten Unofficial.’

Deze nieuwe productlijn wordt uitgebracht zonder logo’s of elke andere uiting die moet verklappen dat het om het merk Maurten gaat. De Maurten Unofficial-producten zijn online verkrijgbaar en in vijftien geselecteerde winkels wereldwijd. De campagne is ontwikkeld door het bureau Åkestam Holst, Halal is verantwoordelijk voor de productie van de film. De regie lag in handen van Madja Amin.

Credits:

Klant: Maurten
Bureau: Åkestam Holst
Productiemaatschappij: Halal
Regie: Madja Amin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in