Overslaan en naar de inhoud gaan

Kappersketen Supercuts geeft kale House of Cards-acteur hoofdrol in campagne

Michael Kelly, de man die Doug Stamper speelde, moet ervoor zorgen dat mensen hun haar weer gaan waarderen.

Supercuts komt met een nieuwe campagne waarin moet worden aangestipt dat mensen hun haar op waarde schatten en niet meer als vanzelfsprekend beschouwen. De campagne bestaat uit een serie korte video’s met een bijzondere hoofdrolspeler: Michael Kelly, onder andere bekend van zijn rol als Doug Stamper in de Netflix-serie House of Cards. Ook niet onbelangrijk: de kappersketen kiest hier dus voor een kale hoofdrolspeler.

related partner content for mobile comes here

Supercuts gaat voor een humoristische insteek, vanwege de opmerkelijke combinatie tussen merk en acteur. Uit de video’s blijkt dat Kelly het er niet makkelijk mee heeft dat hij kaal is. Het stoort hem dan ook dat mensen met een volle bos onzorgvuldig met hun haar omgaan en het als vanzelfsprekend beschouwen. Volgens de House of Cards-ster zouden mensen hun haar respectvol moeten behandelen en logischerwijs een bezoek moeten brengen aan Supercuts.

In de serie video’s zien we Kelly echter ook zelf bij Supercuts. Hij geeft aan dat de kapper de zijkanten van zijn nog aanwezige haar zo moet houden. Ook is te zien dat hij een scheerbeurt wil met de ‘hot towel’-techniek.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In een andere situatie zien we de acteur in de metro waar hij een medereiziger aanspreekt. De jongen is druk in de weer met zijn haar, omdat het niet zit. ‘Bad hair day? Try no hair day’, zegt Kelly. ‘You know what happens when I walk into a Supercuts? They just assume I’m looking for the karate studio next door.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De campagne bevat ook een video die de link moet leggen met de merksamenwerking tussen de Major League Baseball en Supercuts. In deze video is namelijk te zien hoe Kelly het verschrikkelijk vindt hoe twee honkbalfans, met een volle bos haar, elkaar uitdagen. De fan van het verliezende team moet namelijk zijn hoofd kaalscheren. TBWA\Chiat\Day Los Angeles is verantwoordelijk voor de campagne.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in