Overslaan en naar de inhoud gaan

Honig organiseert benefietdiner ‘Live Eet’

Familiemerk wil met landelijke actie de voedselbank steunen om gedupeerde families te helpen
Live Eet
Live Eet
Live Eet
Live Eet

Donderdagavond, 26 maart vanaf 18.00, is het benefietdiner Live-Eet, een landelijke actie georganiseerd door voedselmerk Honig. Het online diner, te vinden op live-eet.nl is ontwikkeld samen met agencies Dept en Chuck Studios. Het doel is om de voedselbanken, die ‘droog’ zijn komen te staan door het hamstergedrag in de supermarkten, te ondersteunen en daarmee gedupeerde families te helpen. Zelfbenoemd familiemerk Honig is al 15 jaar partner van voedselbanken Nederland.

related partner content for mobile comes here

Doneren aan voedselbanken

Bekende artiesten zoals Claudia de Breij, Thomas Berge en Hadewych Minis treden aanstaande donderdag live op vanuit hun huiskamer om hoop en troost te bieden in deze coronatijden. Volgens Honig kunnen de bezoekers van het online benefietdiner met een tikkie of via het scannen van een QR-code vrijwillig doneren aan de voedselbanken. Met de opbrengst willen ze maaltijden verzorgen voor bijna 90 duizend mensen die afhankelijk zijn van de liefdadigheidsinstelling. Chuck Studios heeft het concept bedacht waarna de technologie door Dept werd ontwikkeld en uitgewerkt.

Voedselbanken steunen met Live-eet.nl
Voedselbanken steunen met Live-eet.nl

'Honig doneert 360.000 maaltijden'

'Nu we met z’n allen zoveel mogelijk thuis blijven, vonden we dit samen met de voedselbank een gepaste manier om saamhorigheid te tonen met mensen voor wie de avondmaaltijd niet zo vanzelfsprekend is', vertelt Bob Rog, directeur van Honig. 'We hopen hiermee de voedselbank zoveel mogelijk te ondersteunen en tegelijkertijd een hart onder de riem te steken. Honig zelf doneert 360.000 maaltijden.'

‘Door de fijne communicatie en samenwerking tussen de partijen slaagden we erin snel actie te ondernemen om te kunnen helpen in tijden van grotere onzekerheid, vertelt Robin Meekel, associate creative director bij Dept. ‘Eind vorige week is het concept samen met Chuck Studios bedacht en vervolgens is er snel gehandeld: binnen no-time is de website gebouwd, zijn artiesten geregeld en de donatie met behulp van Tikkie gecoördineerd.’

Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studios, voegt hieraan toe: ‘Nadat de campagne #StaySafeEnGeef op gang was, vroeg Honig ons na te denken over een grootse actie om de voedselbanken verder te ondersteunen. Voor ons was het direct duidelijk dat Honig haar plaats aan de eettafel moest claimen. We kijken uit naar een succesvol diner.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in